Zombie med Ikea-kassar under ögonen – Tjockisbloggen.se

Ledsen jag skriver så lite men min energi är på noll. Börjar bli mig själv igen angående beteende och att vara social. Men jag är så trött. Över en månad av att knappt kunna sova, har ännu extrema sömnproblem. Det börjar ta ut sin rätt på mig. Tog till och med ut två semesterdagar för någon vecka sen för jag kom knappt ur sängen. Men tycker inte det blir bättre. Om jag får 5 timmars sömn par natt är det en bra natt. Kan säga att det går åt mycket RedBull.

Det blir inte bättre av att man börjar se på mig att jag sover dåligt. Visst, jag är snart 28 så like smålinjer har jag ju kring ögonen, det är ok, men huden under mina ögon är så mörk nu. Dessutom har jag påsar som känns som Ikea-kassar under dem. När jag då har linser så syns det verkligen. Inte kul alls. Tänkte kolla om någon av er läsare har några tips. Hur får man igång sin sömn ordentligt igen efter en lång period insomnia, och de där påsarna under ögonen, finns det något sätt att bli av med dem?

Antar det bara är har varit för mycket för mig så allt manifesterar sig i denna sömnlöshet. Krångel med exet/pausen, vidrigt ont i ryggen och trött på några individer på jobbet. Om vi säger som så, folk utan arbetsmoral, som låter andra göra deras jobb, står inte högt i kurs hos mig. Jag är verkligen i detonationsrisk nu, om fel sak händer, så kommer jag explodera. Är stor risk det blir på en av mina kollegor.

Nu ska den här zombien kliva upp, ta en dusch, på med linser och smink så jag inte skrämmer bort någon. Kläder kan också vara ett smart drag :-). Sen ska jag iväg till ambassaden och rösta så jag har gjort det. Förhoppningsvis hinner jag ta en ansiktsbild och outfit och slänga in innan jag drar.

/Hanna

2 thoughts on “Zombie med Ikea-kassar under ögonen – Tjockisbloggen.se

  1. tja,

    låter ju grymt jobbigt… :-/
    eloge till dig för att du ens orkar jobba överhuvudtaget. mitt tips är väl att ta några superjobbiga rundor på gymet, med ett par rejäla mål mat, ett par omgångar meditation och ett varmt bad. sen lär du däcka, hihi. jag tror det i alla fall, ibland funkar inte sånt som annars har effekt.
    lycka till *kram*
    //Annie

  2. Annie: Jag jobbar alltid om jag inte är väldigt sjuk, låg arbetsmoral står som sagt inte högt i kurs hos mig. Jobbade t.o.m med massiv öroninflammation för jag tyckte det vara bara lite smärta, tills ett läkarbesök sjukskrev mig i två veckor. Så trötthet stoppar inte mig, jag dör inte direkt av det, ser bara väldigt sliten ut. Gympass får bli innan jobbet i så fall, mitt kort gäller bara fram till 15.00 på dagarna. Men jag testar allt, bara jag får sova.

    /Hanna

Kommentera

