Beordrat sängläge och vila – Tjockisbloggen.se

God kväll från värkstaden (haha, vilken humor jag har när jag är på värktabletter, not :-)). Garanterar inte rättstavningar för jag är på rätt starka tabletter. Blivit beordrad vila X antal dagar så nu ligger jag hemma och mår dåligt och är varm (fantastisk bieffekt av mina värktabletter).

Min rygg blev sämre i helgen, kunde knappt röra mig igår. Vanligen hjälper det att ta en promenad men det blev nästan värre av det. Att ligga gör också ont, men betydligt mindre än att sitta och stå. Tänkte en massage kunde hjälpa så fick en innan jobbet idag, gjorde ingen skillnad. Hade riktigt ont redan när jag kom in till jobbet och fick rätt snabbt ta en tablett för att försöka bli av med lite värk. Hände inget alls. Hade så ont att jag grät, har aldrig haft så ont någon gång förut. Kunde inte fokusera, och varken stå eller sitta. Min chef tvingade mig att lägga mig ner och ringde efter sjukvårdare.

Tyvärr kunde de inget göra, blockaden de tänk lägga i ryggen var av NSAID typ (antiinflammatorisk) coh eftersom jag är extremallergisk mot det så fanns inget att göra. Så de beordrade mig att hem och vila och försöka komma till läkaren så fort jag kan röra mig mer normalt. Min chef hjälpte mig hem och här är jag nu, i min säng och mår skit. Har vidrigt ont och mår illa, underbar kombination.

Tror jag ska försöka sova, kan knappt hålla ögonen öppna.

/Hanna

Kommentera

