Hur gammal var jag nu igen? – Tjockisbloggen.se

Ja, jag vet hur gammal jag är, men hur jag känner mig är en annan femma. Har precis varit ur sängen för första ”längre” stunden idag, dvs för att gå till köket, diska undan lite och få i mig mat. Kan varit högst 20 minuter jag var uppe och rörde mig och det var tortyr. Överkroppen är ok, men från midjan och ner känner jag mig som en 75-åring. Är så stel och sned så det är inte klokt. Så ni får ingen outfit från mig, för jag är inte så snygg med smutsigt hår uppsatt och massa tåtar som hänger, Hello kitty linne och mormorstrosor. Kan inte ha nåt som sitter åt för det gör ont av någon orsak.

Kan beskriva smärtan som ständigt molande och dunkande men med regelbundna hugg, som om nån körde en kniv rakt in. Det går från nedre delen av ryggen, fram på magen, och ner genom benen ända till tårna. Har en läkartid imorgon och jag måste verkligen dit hur ont det än gör, har planerat att jag kommer få ta taxi, för att gå de 10 minuterna det är till kliniken det kommer bara inte fungera. När jag knappt kan röra mig här hemma, hur ska det då gå ute.

Tillbringar min tid omväxlandes mellan sömn och vakenhet, går inte sova längre stunder, men inte heller vara vaken för mina värktabletter får mig att bli trött och må illa. Vaknade kring varannan timme under hela natten. Har iaf fått i mig ett mål mat idag, men lär behöva nåt mer, men det får bli fil och flingor. Det är inte direkt lätt att äta nåt när man  ligger ner, men jag gör mitt bästa.

Kan säga så här, som jag mår nu, önskar jag inte min värsta fiende. Det är inte mänskligt att ha så här ont och inte kunna röra sig. Ska se om jag orkar ta en dusch så jag värmer upp kroppen lite. Önska mig lycka till.

/Hanna

Uppdatering: Man vet det är illa när man inser man inte kommer klara av att duscha utan att riskera trilla ihop, så man måste be en kompis komma förbi och hjälpa en. Väntar på att Kat ska dyka upp så jag faktiskt vågar ta mig till duschen.

2 thoughts on “Hur gammal var jag nu igen? – Tjockisbloggen.se

  1. Jenny: Det hoppas jag med. Får se vad läkaren säger imorgon, så får jag utgå från det. Mitt stora problem är ju att all antiinflammatorisk behandling med NSAID går bort om jag inte vill riskera allergichock. Så hoppas de hittar en lösning.

    /Hanna

Kommentera

