En helg på sjukhus – Tjockisbloggen.se

Ursäkta min frånvaro i helgen, den har inte varit frivillig. Skulle till sjukhuset och träffa neurolog i fredags kl 10, jag kom hem nyss. Läkaren kollade upp min rygg och jag fick direkt till magnetröntgen. Det var som befarat ett diskbråck men jag behöver som det ser ut nu ingen  operation. Men då jag har så ont ville min läkare ha kvar mig över helgen för observation. Notera att det inte var en glad Hanna som fick det beskedet. Ensam, på ett sjukhus, med folk som i många fall inte kan engelska, ont, och inte en pryl med mig utom min handväska och kläderna på kroppen.

Fick tag på Kat som tyvärr inte kunde komma på fredagen för besökstiden skulle vara slut innan hon kom från jobbet. Så fram till lördag eftermiddag låg jag och hade absolut inget att göra. Ni kan förstå att jag sov rätt mycket. Sen kom Kat förbi med lite rena kläder, duschprylar, hygiensaker och min laptop. Vi satt och surrade några timmar tills hon blev tvungen att gå. Sen har jag klarat mig bra med film på datorn och hörlurarna till min MP3. Jag är av förklarliga skäl rätt hungrig så måste få lite mat hem sen. Sjukhusmat går verkligen inte att leva på, den var så vidrig. Åt frukosten för det var gröt men resten åt jag bara pyttelite av för det gick verkligen inte att äta.

Tallinns centralsjukhus

Hade en mindre incident inatt då jag blev extremt illamående av mina värktabletter jag hade fått, allt snurrade, jag sluddrade och mitt blodtryck sjönk extremt. Så blev satt på dropp. Trots illamåendet fick jag inte mycket sömn för damen jag delade rum med som såg ut som en söt och snäll gammal tant, låg och pratade och skrek, hela natten. Jag trodde jag skulle bli tokig. Men nu är jag iaf hemma efter en rätt långtråkig helg. Fick träffa en sjukgymnast i morse som gav mig små övningar för att få upp rörligheten igen.

Ska iväg till min vanliga läkare om någon timme och få domen om hur många veckors sjukskrivning det handlar om. Passar på att stanna vid min närmsta butik och få hem lite mat, så länge jag inte köper massa tungt så går det bra, och använder ryggsäck såklart. Men outfitbilder och sånt kommer ni inte få av mig på ett tag för när jag ligger hemma så orkar jag faktiskt inte bry mig om hur jag ser ut :-). Nu ska jag ta mig en till värktablett och en kopp te. Kram på er.

/Hanna

2 thoughts on “En helg på sjukhus – Tjockisbloggen.se

  1. Har tänkt på dig hela helgen. Skönt att vara hemma igen ändå förstår jag.Massor av krya på dig kramar ifrån Soffi!

  2. Ping: Godbitar från tjockisåret 2010 – Tjockisbloggen.se «

Kommentera

