Mögliga skor – Tjockisbloggen.se

Har varit och hämtat ut mitt paket från La Redoute idag på förmiddan och måste ju säga att besviken är bara förnamnet… Klänningarna passade inte för båda var för stora vilket känns lite underligt med tanke på att jag beställde storlek 40/42 på båda men de var som tält.

Hade ju förhoppningar om att åtminstone ett av de två paren skor jag beställde skulle passa. De bruna stövlarna som jag beställde i storlek 38 fick jag inte ens ner foten i (jag brukar ha storlek 37) vilket jag sen upptäckte antagligen beror på att de har skickat storlek 36.

När jag öppnade den andra kartongen med de, förvisso snygga, svarta stövlarna så började jag nysa direkt och det kliade i både näsan och ögonen… De stank både rökt bacon och mögel, jag skojar inte alltså! Dessutom så är de mögliga på vissa ställen och det är inte ett skämt, jag har fotat skorna men det syns inte så bra på bilden. De är alldeles luddiga och luktar som fan så de provade jag inte ens 😦

Det här är baksidan med att beställa kläder jämfört med att shoppa i butik, tyvärr så händer det fortfarande att jag hoppas att man faktiskt ska ha tur nån gång och få hem något som faktiskt passar och inte är helt åt helsike gräsligt (eller mögligt).


Mögliga skor, någon?

/ Sarah

4 thoughts on “Mögliga skor – Tjockisbloggen.se

  1. Emma – Kan säga att jag kommer nog inte välja dem i första hand om jag ska beställa kläder hädanefter!

  2. Har faktiskt fått ett mail till bloggens mailadress från just LaRedoute :

    ” Hej Sarah!

    Jag heter ********* och jobbar på La Redoute och har tyvärr sett ditt inlägg om mögliga skor från oss. Vi

    Vill börja med att säga att vi är hemskt ledsna att du fått dessa stövlar från oss levererade. Så här ska det självklart inte vara.

    Vi vill hjälpa dig så att du kan få ett par nya icke mögliga skor och se till att du blir nöjd.

    Kontakta vår kundtjänst 033-160414 (under kontorstid)

    Med vänliga hälsningar

    // ********* ”

Kommentera

