Frihet! – Tjockisbloggen.se

Ursäkta för dålig uppdatering. Jag har haft några väldigt trötta dagar (värktabletter varje dag kan ha den effekten på mig) så har enbart gått från vaken till sovande hela helgen. Men jag måste säga att för tillfället mår jag toppen. Visst, jag är stel och har ont, men det blir bättre för varje dag. Så på tisdag nästa vecka hoppas jag vara tillbaks på jobbet som vanligt. Saknar verkligen att jobba, kommer ha varit hemma tre veckor totalt och för någon som mig som verkligen älskar sitt jobb så är det en pina. Jag måste börja leta upp nya serier att kolla för att klara sista dagarna.

Nu kan jag tack och lov röra mig så pass att jag kan ta små promenader och komma mig ut. Första 1,5 veckan var det i princip omöjligt för jag var tvungen att vila flera timmar efteråt, kroppen gjorde så ont. Så jag ser det som bra tecken att jag kommer bli bra. Ska ut idag och försöka jaga efter ett par höst/vinterstövlar. Med tanke på att det mesta jag har i skoväg har klack, och jag ska nog undvika ha dem på daglig basis ett bra tag framöver, så behöver jag ett par svarta stövlar utan klack eller med sån där 2 cm klack som på kängor. Men jag vill ha ett par utan massa nitar och grejer och det är inte lätt att hitta. Helst skulle jag vilja fynda ett par billiga och kanske hitta ett par bruna också. Men svarta är prio ett. Sen behöver jag en ny vinterjacka men det kan tack och lov vänta ännu en månad. Jag har min skinnjacka än så länge.

Men jag måste få säga att det som gör att jag mår så bra just nu är att jag är fri. Efter flera månader av oklara besked och inga svar på vad som händer eller vilka känslor som finns så är det äntligen över. Jag önskar bara att han kunde ha sagt något tidigare och inte ljugit för mig, det hade varit betydligt bättre för mig, jag hade mått så mycket bättre. Tyvärr tror jag att hans känslor dog för flera månader sen (om de ens fanns där då, jag vet inte längre), så jag har svårt att förstå varför man inte säger nåt direkt. Men nu är det över och det känns bra. Är inte det minsta ledsen ärligt talat.

Men det är som jag och en kompis sa igår, det värsta som finns är att vara fast i det där mellanläget när man inget vet. Man har egentligen släppt det på vägen fram till beslutet att man är över och inte orkar mer problem, så när det tar slut helt så är det en lättnad. Ungefär som att någon tagit bort en tung sten man burit på och man kan andas igen. Jag vet att jag är en riktigt bra tjej, och jag förtjänar någon som uppskattar det. Nu är jag fri att bara bry mig om mig själv, dejta och ha kul och hittar jag någon på vägen som tycker om mig för den jag är till 100% så är det toppen. Jag ger inte upp kärleken, för jag vet den finns där ute nånstans :-).

Nu ska jag kliva upp och ta en dusch, och kanske jag är så pass vig idag att jag äntligen kan raka benen. Har varit så stel så det har varit omöjligt senaste veckorna, så det känns som jag odlar urskog. Det är inte som att det är en sån tjänst man kan be om hjälp med ”ursäkta, kan du hjälpa mig raka mina ben” utan jag får vänta ut  min rygg tills den klarar det. Vi hoppas den dagen är idag :-). (Det där var välförövrigt den sämre reklam jag kunde göra för mig själv som singel, ”hej, jag har håriga ben”. Men den bjuder jag på :-)).

/Hanna

Kommentera

