En vecka till – Tjockisbloggen.se

Ny vecka, med förhoppningen i morse att idag skulle vara sista dagen av denna sjukskrivning. Min läkare som jag träffade i eftermiddags höll inte med mig. Så det är ytterligare en vecka hemma. Jag börjar ha slut på idéer vad man kan göra. Har sett serierna jag följer, att kolla forum man följer är bara roligt nån timme om dagen, kan inte göra något ansträngande pyssel hemma.

Första veckan var jag nöjd och tyckte det var rätt skönt, vecka två började det bli segt, vecka tre har varit urtråkigt. Nu ska jag behöva stå ut med en vecka till på det, men jippi. Så bomba mig med förslag kära läsare. Roliga webbsidor, bra tv-serier, filmtips, vettiga chattsidor, allmänna icke ansträngande pysseltips. Jag är så uttråkad! Igår fick jag iaf min garderob sorterad och till viss del organiserad, så där har jag väl lite kvar att göra, men sen då?

Väntar på att min varma jacka som mamma ska skicka från Sverige ska dyka upp. Det börjar bli kallt här och min skinnjacka är inte alls optimal för min rygg nu. En fördel dock med att vara sjukskriven och hemma när det är höst är allt te, rökelser, tända ljus. Det är iaf väldigt mysigt att ligga i sängen (om än ensam) i en lägenhet som luktar gott med en stor kopp te på golvet bredvid sig. Inkrupen i en varm go tröja. Nu behöver jag bara nåt att göra för övrigt 🙂

Så här lunkar jag omkring idag, utomhus med min skinnjacka och en stor schal som värmer halsen 🙂

Tröja från second hand, linne under från Seppälä, Leggings från H&M

/Hanna

6 thoughts on “En vecka till – Tjockisbloggen.se

  1. Robert: Tackar, jo, kände mig då fin och mysig, perfekt kombination. Min stil är hyfsat mycket åt 80-tal ja :-), det är som att den stannat där. Jag är inte så brydd i trender och vad man ”ska” ha utan klär mig i det jag gillar.

    /Hanna

Kommentera

