Energibrist och ensamhet – Tjockisbloggen.se

Jag vill jobba! Är så uttråkad att hälften kunde vara nog. Idag har jag putsat luckor i köket för att ha nåt att göra, det säger nåt om nivån just nu. Hade besök igår kväll men känns konstigt när gäster sitter och jag står men jag orkade inte flytta stolar och undviker att sitta. Imorgon är det dags för ett nytt besök hos läkaren och jag hoppas hon ger mig klartecken att jobba på tisdag, håll tummarna åt mig.

Känns som jag inte har nåt roligt att säga men det är väl för jag är överlag rätt trött och överjävligt ensam för tillfället. Man har massa bekanta, men riktiga vänner är färre. Så stor del av tiden är jag helt själv. Det är sådana här gånger det är jobbigt att bo långt borta från familjen. Att då dessutom vara singel och sakna närhet gör det hela jobbigare. Kan ärligt talat säga att jag mår inte alls bra just nu, det har varit för mycket på en gång för mig. Lögner, svek, sjukdom, ensamhet, allt kom för olägligt. Hoppas det blir bättre när jag får börja jobba och känna mig social igen.

Inser att fast jag varit i någon slags förhållande (om än ett uselt sådant) så har jag levt ensam sen april, skulle anta han sett sig som singel sen han drog. Det skulle inte förvåna mig, jag skulle aldrig kunna lita på den mannen igen även om han tiggde och bad (vilket inte lär hända, lär aldrig höra av han igen, lika bra är det). En människa klarar bara så mycket lögner innan man går sönder. Jag har i princip tagit mig loss från allt ett bra tag innan det tog slut helt, men jag behövde bara de uppenbara bevisen på att allt bara var skitsnack. Men bara för att jag är fri nu innebär det inte att jag automatiskt mår bra. Vet att detta inte är ett särskilt positivt inlägg men det är så jag känner just nu.

Vill ut igen och träffa folk, dejta, ha kul. Men senaste smällen känns verkligen som hur ska jag våga lita på någon igen. När folk som man trott bryr sig och som lovar att de finns där och att de inte skall försvinna, i slutändan alltid har svikit? Hur gör man?

/Hanna

One thought on “Energibrist och ensamhet – Tjockisbloggen.se

  1. Ett tips: Acceptera att man aldrig vet hur det slutar om du kan… och involvera dig ALDRIG med folk som lovar att de aldrig ska försvinna, det är värsta varningssignalen på att de funkar konstigt. Man ska vara ärlig med sig själv och andra, och då ingår att inte kunna lova sånt. Man kan bara lova att sköta det med respekt OM kärleken skulle ta slut, för det vet man ju inte från början om den gör i framtiden.

    Lätt att säga, haha… äh, skit i mig. Kör på bara, ALLA förhållanden, vänner, kärlek, innebär en risk att bli lämnad eller bli den som lämnar. Bättre ta risker än att vara ensam kanske man kan tänka om man är på det humöret…För evigt är bara när man hittat den rätte, och man måste nog igenom en massa grodor för att komma dit… 😉

    Hoppas du får må lite bättre snart, fysiskt och psykiskt..

    // Jenny Norlin

Kommentera

