Bortblåst och fyndig – Tjockisbloggen.se

Fy satans vad det blåser här i Luleå, knappt så man kan gå normalt utomhus… Är inte särskilt kallt i luften, kring 10-11 grader men det blåser rakt genom kläderna så det känns som tio minusgrader typ.

Igår var jag på möte med min kontaktperson och sen efter det var jag en sväng på stan och fyndade lite. Idag har jag äntligen kommit mig för att boka klipptid så nästa tisdag kl 15 ska jag till frissan, blir bara att kapa det värsta risigaste i topparna för längden vill jag ha kvar.

I måndags så provade jag en jacka/kappa på H&M som var jättefin och satt jättebra men jag tyckte inte att den var värd sitt pris, den kostade 799 kr. För de pengarna så ska en jacka vara exceptionellt bra anser jag… Men kan säga att min haka trillade i golvet på tisdagen när jag var in på H&M för att lämna igen en tröja, nu var denna jacka på rea och nedsatt från 799:- till 200:- !

Så det blev denna fina jacka trots allt, för 200 kr är den absolut värd får jag säga 🙂


Grå ullkappa från H&M storlek 44

Idag har jag haft en lugn hemmadag tillsammans med Igor och legat i soffan, myst under en gosig filt och kikat serier på datorn (för tillfället är det Merlin jag ser *s*). Nu är det snart dags att sätta igång med middan så vi inte hungrar ihjäl här… David är ute och bråkar med dumma ”Ola” (bilen) och lär nog vara halvt ihjälfrusen när han kommer in så blir nog fint med varmt mat på bordet 🙂

Tänkte visa mina fynd från igår och dagens outfit också, ytterkläderna ser ni på bilderna ovan.


Lång stickad tröja från Indiska, strl L. Halva reapriset så 75 kr.


Lång-lång (till vaden) glest stickad klänning från H&M strl 40


Denna underbara ullkappan till fyndpriset 200 kr!

Dags för middag! / Sarah

6 thoughts on “Bortblåst och fyndig – Tjockisbloggen.se

  1. Vad fint det var med svarta leggings till den där svarta klänningen istället för blommiga leggings. 🙂 Vet att du sagt tidigare att du ibland har ”problem” med att kombinera och jag har för mig att du skrev att det var okej att ”säga till” 😉 haha, blev många haröron” i den kommentaren! Tjo! Kappan var supersnygg btw! KRAM

  2. Charlotte – Tyvärr så är 44 största storleken. Men jag tror att LaRedoute eller Ellos kan ha nåt liknande i större storlek?
    / Sarah

Kommentera

