Senil som satans – Tjockisbloggen.se

Alltså ibland överträffar jag till och med mina egna förväntningar på hur dum man kan vara egentligen

Idag hade jag en lista på saker att göra och sådant vi behövde handla hem… Gav mig iväg på stan vid halv elva för att uträtta dessa ärenden och göra bort det snabbt så jag kunde gå hem sen. Har tänkt städa på eftermiddan så det är fint när David kommer hem från jobbet, det är ju dags fredagsmys.

Men när jag kommer hem klockan halv ett, alltså efter två timmar på stan, så utspelar sig följande :

.

1. Jag upptäcker att jag har glömt att hämta ut mina mediciner på Apoteket, trots att jag passerat två olika Apotek under min tid på stan

.

2. Visserligen så har jag varit och handlat men glömt precis allt som stod på lappen och var det som jag gick för att handla

.

3. Paketet som jag skulle hämta ut då jag var på stan lyser med sin frånvaro, ändå passerade jag utlämningsstället på väg hem. Och detta är ett paket som jag verkligen väntat på och som alltså fortfarande ligger kvar hos ombudet

.

4. De tre brev jag skulle lägga på brevlådan senast kl 16 idag ligger fortfarande kvar i min handväska och jag har antagligen passerat ett stort antal brevlådor utan att reagera

.

5. Inser till sist att jag kan fan inte ens skylla på att jag glömde listan hemma för den har legat i min jackficka hela tiden! Förbannat

.

Nå det man inte har i huvudet får man ha i fötterna, eller hur var det nu? Nu är det dags för en promenad med Igor för honom har jag inte för avsikt att ”senilisera” bort, nån måtta får det finnas även för mig (peppar peppar), och sen får jag väl ge mig ut på stan igen. Blir intressant att se vad runda nr 2 resulterar i…

/ Sarah

3 thoughts on “Senil som satans – Tjockisbloggen.se

  1. Kikade in på din blogg =)

    Du verkar ha haft en mindre trevlig dag men nu är det fredag å HELG så lite halvsenil kan man allt få lov att vara =)

  2. Angeline – Jag är alltid mer eller mindre senil så den här dagen var inget undantag *s*. Men skyller på att det var fredag så jag hade tankarna på roligare saker .-)
    / Sarah

  3. Ping: Mysig helg – Tjockisbloggen.se «

Kommentera

