Lördagsfest – Tjockisbloggen.se

Hej alla, var nära på att skriva god morgon, säger en del om hur trött jag är idag. Det var inte så att jag drack för mycket eller så igår, var rätt lugnt på den fronten. Bara så där allmän seg söndag trött. Skulle blogga innan idag men känt mig som i dvala. Skulle bara blunda en stund kring kl 17, helt plötsligt var klockan strax över 20 när jag vaknade igen. Vad hände ungefär :-). Så har inte gjort många knop idag, men sådana dagar får man ha. Gjorde iaf en grymt god middag som får kompensera för slöheten.

Igår var jag alltså ut, jag gick på stan en stund på eftermiddagen, köpte lite nya smycken då jag blivit nykär i örhängen sen jag börjat fixa mer med håret, tycker det är snyggt med stora örhängen till uppsatt hår. Hittade en liten smyckesbutik med massa snyggt till vettiga priser, lär trilla in där oftare. Köpte mig även en klänning som jag faktiskt snubblade över av en slump. När jag stod i provrummet med massor av kläder, så hade någon glömt den lilla (betoning på lilla) klänningen där ensam då någon valt att inte köpa den. Den var så snygg och satt perfekt så den var det enda som fick följa med hem i klädväg.

 

Gårdagens festklädsel: Klänning från Only med volangaxlar (syns bättre på annan bild nedanför)

 

Hade planerat att gå ut ensam men förfesta med några kompisar som skulle på en annan fest, men jag bjöd in mig själv till samma fest. Det blev trevligt avslappnat förfestande innan vi drog vidare mot den riktiga festen. Vi gick lite lagom vilse innan vi hittade den, jag var den enda i klackar så mina fötter var ledsnast. Hur som haver, vi kom dit, skithäftig lokal, en studio med massor av udda prylar överallt, riktigt skönt ställe. Hade en jättekul kväll med mycket dans, prat och härliga människor.

 

Sminkningen, enkel bruntonad sotning, slängde på knallröda läppar på festen

 

Drog hem lite efter 3 då jag tyvärr blev lite irriterad och besviken. Satt och flörtade med en snubbe jag tyckte var rätt söt (och han tyckte uppenbarligen det samma om mig utan tvekan), hade det hur bra som helst. Sen ska han börja tjafsa med min killkompis över en dum grej och jag orkar inte med folk som ska tjafsa i fyllan. Tyvärr, annars hade  jag bett om snubbens nummer. Oh, it´s lovely to be back on the single scene. Hittade en taxi sådär ett kvarter bort och kom hem i ett stycke, pepparsprayen fick ligga säkert i väskan. Orkar sällan ringa taxi på natten för vart man än är kring 3-4 tiden så kan man alltid snubbla över en tom som kör runt.

 

Håret, bara blåst torrt med lite mousse, fingerkammat och uppsatt i "svans" (mer boll i mitt fall).

 

Det var min helg det, rätt skön på det hela taget. Ska försöka författa ett inlägg till nu ikväll, annars kommer det imorgon.

/Hanna

Kommentera

