Mysig helg – Tjockisbloggen.se

Fredagen var ju ett mindre kaos för min del kan man ju säga, det blev iaf en andra vända upp på stan och då kom jag faktiskt ihåg allt jag skulle göra så det var ju lite plåster på såren… Tyvärr så blir det retur på paketet jag hämtade ut fast det är sånt som händer och jag har sällan tur när jag beställer grejer (tur det var fri frakt samt retur).

Men jag kan å andra sidan glädja mig åt att jag har fått tag i den vinterjacka jag verkligen vill ha. Var på stan med David i torsdags och kollade på jackor och hittade en jättefin Everest dunjacka på Stadium men då fanns det naturligtvis bara vit i min storlek… Och vitt är verkligen inte min färg för fem öre, finns ingen som kan smutsa ner sig så fort som jag (är värre än småbarn *s*).

Som tur är så finns det väldigt gullig personal även på Stadium här i Luleå så de ringde runt och fick tag i rätt färg och storlek i en annan butik som ska skicka hem jackan till mig direkt. Det kallar jag service! Så den skickas från Haparanda på måndag och kommer förhoppningsvis innan slutet av veckan, att det tillkom postförskottsavgift på 50 kr och att jag får tjorva en del sen med betalningen gör mig faktiskt ingenting.

Grejen är att den skickas mot pf så jag måste lösa ut den hos posten mot kontant betalning, sen gå till Stadium och lämna den i retur och få tillbaks pengarna och köpa om den för dels så har jag 20% rabatt på ett plagg där och så ska jag betala större delen av jackan med presentkort. Men vad gör väl det lilla tjorvet när jag får en jacka som passar perfekt, är skitsnygg och varm å gosig?

Har faktiskt redan börjat gå i julklappsfunderingar trots att det är över två månader kvar. Men jag är en sån där person som älskar att hitta de perfekta klapparna, det behöver absolut inte vara dyra eller fina saker utan något som verkligen uppskattas av mottagaren… Sen tycker vi det är bättre att sprida ut det lite grann istället för att köpa alla klappar sista veckan för då behöver man inte ruinera sig. Tycker att sista tiden har bara sprungit iväg, nyss var det sommar och helt plötsligt så fyllde Igor 8 år (29 augusti), några dagar senare fyllde David år, nu är det bara en månad och elva dagar så fyller jag år och sen är det ju förbaske mig jul också.

Är det så att ju äldre man blir desto fortare snurrar tiden iväg? Eller är det bara jag som är en sengångare och inte hinner med?

Såg en så himla läcker klänning på H&M´s hemsida som jag var sugen på att beställa men tänkte vänta och fundera lite, så blev väldigt glad igår när jag såg att den fanns här i butiken redan. Fast nu är jag lite osäker på om den är så snygg ändå, David sa att det var lite professor balthazar över den haha… Så här ser den iaf ut, har inte idas fota den på ännu.


Storlek L, 99 kr

Nu ska jag ta och dra på mig lite varmare kläder och ge mig ut på promenad med Igor… Det är nästan varmt ute idag, hela fem plusgrader *brr*. Men vi har haft nån minusgrad senaste dagarna och med tanke på att jag är livrädd för halka så är jag glad även om det bara är fem plus för då är det ingen risk för förrädiska isfläckar som är ute efter att ta kål mig.

Gårdagens outfit kommer här:

Beige stickad tröja från Åhléns i storlek medium.
Mullvadsfärgade leggings från Cubus storlek medium (tips till er med långa ben, dessa är typ tre meter)
Mjuk och mysig sjal från Åhléns, köpt på rea i augusti för 10 kr
Boots i storlek 38 från H&M

Kommentera

