Utelåst – Tjockisbloggen.se

Varning för arg Hanna med fult språk!

JAG HATAR MINA GRANNAR!!! Iaf de gamla envisa jävla ryssarna som bor precis vid korridordörren och envisas med att den alltid måste vara låst, ojojoj. Att den är ungefär lika tunn som plywood på sina ställen så att den inte står emot ett seriöst inbrottsförsök hur som helst spelar mindre roll. Uppenbarligen så måste dörrjäveln även vara låst när låset är trasigt, skit i om grannarna som jobbar till kl 21 inte kommer in till sin lägenhet på grund av det. Jävla idioter!

Stod och satt i trapphuset och tokbankade på dörren i minst 40 minuter innan någon kom och öppnade. Jag är nu iskall och mina händer är knallröda  och dunkar av allt bankande. Då var det grannen precis vid mig längst bort i korridoren som skulle ut och röka och hörde hur det lät. På den tiden hade jag såklart redan hunnit ringa 112 som börjat skicka ut låssmed, och att få fram dem till den punkten att förstå mig var nog krångligt. Sen var jag tvungen att göra om samma jävla procedur för att avbeställa låssmeden så jag inte behöver casha ut 500 spänn.

Var så sugen på att laga middag, hade köpt allt för stuvade makaroner men nu är klockan nästan 23.00 och då tar det för lång tid så jag får såklart käka fil och flingor till middag. Amazing, verkligen, jag är så jävla nöjd, NOT! Vet jag skulle skriva klart ett blogginlägg jag påbörjat men ärligt talat är jag för arg för att kunna formulera mig sansat. Med den här turen så glömmer de väl ge mig nyckeln när de byter lås imorgon så jag måste göra om samma skitprocedur då. Men jippi vad f-cking underbart då. Jag vill bara skrika.

Ska ta en dusch och försöka få i mig något ätbart men mitt humör som faktiskt var riktigt bra på vägen hem är då borta med vinden. Grannjävlar!!!

/Hanna

4 thoughts on “Utelåst – Tjockisbloggen.se

  1. Vad sägs om att införskaffa in st kofot, som ALLTID medtages så fort du lämnar din lägenhet. Bara ett litet förslag.

  2. Synd att du bor lite långt bort, för jag har två, så du kunde fått låna en (en ny snyggt blå och en mera rostfärgad), och med en stor kofot så kan du skippa pepparspray när du är ute med 🙂
    /Anders

  3. Anders: Gäller bara att lyckas få ner den i handväskan också 😀

    /Hanna

Kommentera

