God morgon och medbloggare sökes – Tjockisbloggen.se

Har svårt att inse att jag skriver god morgon så här tidigt. Den kan omöjligt vara god innan kl 10 iaf. Är precis klar med radion, det gick väl ok, har gjort bättre. Hade inte fått frågorna i förväg så behövde fundera på svaren lite också.Men överlag så gick det ok, för att vara något oförberedd och denna tid på morgonen :-). Sen fick jag heta Anna Holt, men det är jag van vid, folk missuppfattar alltid mitt namn. Ni kan ju bara gissa hur många Anne Holt böcker jag fått för, det låter ju nästan precis som mitt namn.

Nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med resten av dagen. Även om jag vill, så känns det inte som någon vidare idé att somna om när jag äntligen är vaken tidigt och jag är ledig. Kanske gå på museum eller nåt, finns flera jag inte hunnit kolla in. Sen såklart fixa biljett till Step Up 3D i eftermiddag, som jag nämnde igår. Fick för övrigt tag på biljett till Despicable Me, kan helt klart rekommendera den. Det var så skönt att det inte var massa barn i salongen, bara vuxna då den var otextad på engelska. Antar den estniska och ryska versionen drar den yngre publiken med föräldrar.

Till den lilla kontaktannonsen om medbloggare då…

Vi söker!

Kvinna eller man, ålder är rätt oväsentlig, likaså storlek. Bara för att vi heter Tjockisbloggen, så innebär det inte att man måste passa i en mall för att få skriva med oss. Du har din historia och Dina erfarenheter av livet och det är sådant som ger texterna liv, inte vad Du väger. Viktigt är dock att du bor i Norrbotten, helst ser vi att du bor i Luleå då det underlättar samarbeten och liknande.

Vi ser så klart helst att Du är säker i dig själv och vill få andra att trivas med sig själva precis så som de är. Självklart ska Du tycka det är roligt att skriva texter, men det behöver inte alltid vara långa och seriösa texter. Vi blandar som ni ser frisk mellan vardag, kläder, våra bra stunder och dåliga stunder, ihop med seriösa inlägg riktade mot ideal, självkänsla, kritik av t.ex artiklar.

Notera att vi inte skriver om bantning eller viktnedgång då detta inte är syftet med bloggen. Inte heller så tar vi upp politiska åsikter eller frågor som rör religion, dessa är privata. De här reglerna gäller även den som vill skriva med oss.

Tycker Du att det verkar roligt, att detta är något Du vill göra. Skicka iväg ett mail till oss på tjockisbloggen@hotmail.com med lite om dig själv. Vi hoppas att det finns någon där ute som passar våran profil.

/Hanna

2 thoughts on “God morgon och medbloggare sökes – Tjockisbloggen.se

  1. Dert blev ju riktigt bra inslag i radion. Vra faktiskt vaken och hörde det. Pappa to för säkerhetsskull en bild för att kunna bevisa det för dig.

  2. Den vill jag se :-). Till er som läser, min mor är om möjligt ännu mer morgontrött än mig, därav att jag ville ha bildbevis 🙂

    /Hanna

Kommentera

