LSD-outfit, Balthazar och garderobsrensning – Tjockisbloggen.se

Vet att jag inte skrivit på ett par dagar nu igen, fy mig! Men jag förstår inte vart tiden springer iväg för jag hinner verkligen inte med… Igår så var jag, David och Igor i Töre tillsammans med svärmor hela dagen och bytte till vinterdäck på bilen. Det var kallt som satans, ursäkta språket, trots att termometern bara visade några minusgrader men man har väl inte hunnit vänja sig ännu.

Satt och skrev på mitt inlägg och det blev längre och längre så jag insåg att det är lika bra att jag delar upp det på två stycken, ett med lite mer allmänt svammel (ja detta då så klart *s*) och ett lite seriösare…

Måste slänga in en rad om att jag har gjort en garderobsrensning igen, har lagt ut det jag har på Facebook istället för bloppisen för det känns dels enklare och sen är det fler som ser det där tänkte jag. Så in och kika och är ni intresserade av nånting, lämna en kommentar där eller skicka mig ett mail på lulefolk@gmail.com

Denna dag hade jag faktiskt tänkt ta det lite lugnt och vila en del eftersom det känns som att det är en rejäl förkylning på gång. Men som vanligt så blir saker och ting aldrig som jag hade tänkt *s*. På morgonen blev det en längre promenad med busdjuret Igor och sen när jag kom hem slängde jag igång en tvättmaskin som snart ska plockas ur och hängas på tork (ja inte tvättmaskinen då utan innehållet).

Sen har jag lite ärenden upp på stan, som egentligen hade kunnat vänta till imorgon om det inte hade varit för att jag insåg imorse att mitt älskade doftljus flämtar på sista lågan så att säga… Så jag måste verkligen till Åhléns och investera i ett nytt! Älskar verkligen deras doftljus som luktar lime och basilika, brukar vanligtvis vara jätteallergisk mot doftljus och doftoljor men just detta ljus tål jag utan problem. Och det luktar såå ljuvligt!

Nu när mörkret är som mest kompakt, innan snön kommer, alla löven är bortblåsta och det faktiskt ser ganska tråkigt och sorgligt ute på något vis så finns det ändå ljuspunkter… Det som får mig att må bra är naturligtvis min älskade David och vår fina fina ”vovvigor” (hunden med flest smeknamn i världen *s*). Sen kan man ju alltid pigga upp sig med små mysiga saker också, skrev om det för ett tag sedan och återanvänder bilden eftersom doftljuset jag skrev om ovan finns med på den bilden 🙂

Min mugg från Indiska, min filt och mitt doftljus från Åhléns

Nu ska jag sluta svamla, lägga in två outfits från tidigare i veckan och göra klart mitt lite mer seriösa inlägg så jag kan publicera det innan jag ska ranta iväg till stan…


Grå och trist moi
Boots med mc-stuk i fuskskinn från H&M strl 38
Supermysiga (mullvadsfärgade?) leggings från Cubus strl M
Väldigt oversize stickad tröja från Lindex strl L


Professor Balthazar inspirerad moi
(Davids liknelse när han såg klänningen *s*)
Leggings som knappt syns, fr Cubus strl M
LSD-tripps-klänning från H&M strl L

Nu mot nya äventyr! / Sarah

 

Kommentera

