Tips för oss frusna – Tjockisbloggen.se

Jag är en sån där klenis som fryser så fort tempen kryper ner mot nollgradigt (och ibland tidigare än så beroende på dagsformen)… Men samtidigt som jag skulle behöva linda in mig i femton duntäcken så avskyr jag att ha massor med kläder på mig. Lager på lager på lager är inte min grej och det värsta jag vet är när kläder känns klumpiga eller sitter åt för mycket.

Då kan det vara lite knepigt att klä sig så att man slipper frysa, speciellt om man dessutom är allergisk mot ”varma material” som ull, angora och liknande. Men det finns knep…

Nu när det är kring nollgradigt så tycker iaf jag att det är lite för kallt att ha vanliga leggings men samtidigt vill jag inte börja med dubbla lager redan nu för det skulle innebära femdubbla lager när det närmar sig -30 i vinter. Så jag är väldigt glad att jag har upptäckt ett ”nytt” plagg som jag avgudar…

Nämligen ridbyxleggings, eller det har ju faktiskt ingen betydelse vad det är modell men jag råkar gilla just den här modellen. Har hittat både på Cubus, Gina Tricot och H&M, leggings som är mycket kraftigare än de vanliga lite sladdriga trikåleggings som inte värmer nånting…


Dessa kommer från Cubus, finns i svart och beige

Det fanns även på Åhléns men de var väldigt konstiga i modellen tycker jag, provade de idag. Märket var frk. och det fanns upp till storlek L vad jag såg, i grönt och svart. På mig var storlek L bra men de var extremt höga i midjan och utan att överdriva så gick de nästan upp till behån samt att de var väldigt långa i benen. Finns tyvärr inte på Åhléns hemsida men de var lite kraftigare tyg med snygga infällningar i sidorna, påminde om ridbyxor.

Lite senare idag ska jag ta och fota mina leggings som jag har köpt igår och idag. Fanns tyvärr inte bilder på nätet men egna foton är ju kanske lite roligare att titta på också 🙂

/ Sarah

Spara pengar – Rabattkoder till de flesta internetbutiker!

Kommentera

