Happy happy – Tjockisbloggen.se

Vill börja med att fråga Sarah varför hon envisats med att skicka sin förkylning till mig också, det tycker inte jag var vidare snällt :-). Atchoo!  Haft ont i halsen och känt mig risig sen igår, låg i sängen så länge jag kunde idag tills jag var tvungen att kliva upp för att jobba. Pressar i mig Coldrex och hoppas bli pigg snart. Hade tänkt ut ikväll då jag är ledig imorgon, men jag tror det får bli vila framför film istället. Tråkigt men om jag vill bli frisk så.

Tack och lov verkar det vara betydligt lugnare på jobbet idag, måndag och tisdag var galna. Hade knappt chans att hinna ta lunch för det ringde så mycket. Min röst är tacksam om detta håller sig hela dagen.

Men varför är jag då så glad? Jo, när jag kollar tidningarna på morgonen möts jag av bästa nyheten på år, enligt mig. Mina husgudar, de som gjorde musiken som var mina tonår och som jag lyssnat på mer än något annat band, ska ut på turne igen. Jag talar såklart om, Roxette. Det bästa av allt är att de kommer hit, till Tallinn. Jag kommer att hänga på låset när biljetterna släpps, och vad de kostar spelar ingen roll. Om det så blir att leva på nudlar så är det något jag bara måste gå på, Nadjan ska också med. Men det är verkligen musiken genom mina tonår. När man har varit glad, ledsen, kär, dumpad, så har jag alltid lyssnat på Roxette. Det finns två band till som följde mig genom de åren och det var Backstreet Boys och Take That. Men de har inte alls haft så stor påverkan på mig som den musik Per och Marie skrivit. Förvänta er att jag kommer att stå och sjunga med i alla låtar, för självklart har jag alla deras skivor. Vem bryr sig om en löjlig förkylning när man får så bra nyheter :-).

/Hanna

3 thoughts on “Happy happy – Tjockisbloggen.se

  1. Jag var och såg roxett i sundsvall o dom var hur bra som helst 🙂

    tyckte verkligen oxå om dom i tonåren

Kommentera

