Välkommen Martina, ny på Tjockisbloggen.se

Vi vill presentera en ny tjej som kommer att flytta in här på bloggen tillsammans med mig och Hanna. En jättetrevlig tjej som liksom jag bor här i Luleå, vi har träffats över en fika och det känns jättekul att hon vill hoppa in och bli en del av bloggen… Så välkommen Martina!

Martina, 28 år


Jag bor i Luleå tillsammans med sambon D (som absolut inte vill ge ut några som helst detaljer om sig själv på nätet varför jag alltid refererar till honom som D och ingenting mer. Jag kan dock avslöja att han är student på LTU just nu). Själv är jag bibliotekarie och jobbar för närvarande på Norrfjärdens bibliotek, fram till slutet av januari och sen får jag se vad som händer. Med tanke på att D snart ska göra exjobb och så småningom även söka jobb så kan det ju hända att vi hamnar nån helt annanstans i Sverige om nåt år, men det är ingenting jag hoppas på för jag vill gärna bo kvar!

Inte helt otippat, bibliotekarie och allt, så gillar jag att läsa böcker. Det där med att ha heltidsjobb (och pendla ungefär 1½-2 timmar per dag) är dock inte bra för min läsning och jag hinner aldrig med det jag vill läsa – särskilt inte som mitt jobb kräver att jag läser massor av barnböcker för att kunna hålla bokprat för skolklasser flera gånger i veckan. Det hjälper inte heller att jag köper ungefär fem gånger så många böcker som jag läser… I övrigt ser jag massor av filmer och tv-serier och betalar ohyggliga summor för ett träningskort som jag utnyttjar max en gång i veckan. =/

Tidigare har jag varit relativt ointresserad av kläder, inte HELT ointresserad men helt klart betydligt mindre intresserad än genomsnittstjejen. Jag är fortfarande inte fullt lika klädtokig som genomsnittstjejen, men lägger faktiskt en betydligt större summa pengar på kläder varje månad nu är för bara några månader sen. En stor del av dessa pengar går i och för sig till att köpa nördiga tröjor, en av mina stora passioner.

Mina storlekar är (mycket ungefärligt, särskilt upptill) 46/48 upptill och 46/48 nertill, skor 39 och bh 90D.

//Martina

Kommentera

