Premiär! – Tjockisbloggen.se

För mig alltså, på Tjockisbloggen. Även premiär för användandet av WordPress – nå ja, det ska nog gå bra.

Så. Ny blogg att skriva på. Hur ska detta gå? Bra, hoppas jag. Till att börja med så blir det lite tunt med bilder från mig, min digitalkamera beslutade sig för att gå och dö för ett tag sen och jag har inte kommit mig för att lämna in den på lagning (om jag nu ens har garanti kvar på den, det vet jag faktiskt inte). Egentligen vill jag köpa en smartphone istället med Nokia N8 kommer ju aldrig in i lager på en fysisk butik så att jag kan gå och peta på den och se om Symbian är nåt att ha…

Anyways. Jag ser fram mot en tredagarshelg – en halvdag imorgon pga Allhelgona på lördag omvandlades kvickt till en helledig dag när jag fick chansen – och får snart kycklingquesadillas till middag. Sambon står i köket i skrivande stund. =) Imorgon blir det en snabb stadstur (om vännen Sooz som ska följa med inte är döende av den där förkylningen hon dragit på sig) för att bland annat gå in till en tatuerare och fråga om prisbild för min första tatuering. Gäller ju att passa på när man har ekonomin för det.

Senare i helgen blir det Battlestar Galactica, V för Vendetta (5 november! då måste man se den, det är nog lag på det) och troligen även The A-Team. Mmm, bra helg. Kan behövas, för på måndag drar barnboksveckorna igång på jobbet. Då blir det full rulle med tävlingar och aktiviteter i tre veckor framåt. Ni som har barn, barnbarn, syskonbarn, gudbarn – eller, ja, känner några barn, helt enkelt – mellan 0-12 år, passa på att ta med dem till ett bibliotek i november! Nationella barnboksveckan är visserligen inte förrän vecka 46, men åtminstone i Norrbottens län börjar jippot redan vecka 45. *skamlös reklam*

Nu – quesadillas!

//Martina

2 thoughts on “Premiär! – Tjockisbloggen.se

  1. det är bra serie o filmer du tänkt se vissserligen så är A-Team ”lite” överdriven men man måste ju se den 😛

  2. Ping: Godbitar från tjockisåret 2010 – Tjockisbloggen.se «

Kommentera

