Total flopp – Tjockisbloggen.se

Kan tyvärr säga att gårkvällen blev en totalflopp… Visst det var skitkul att sitta och förfesta hos S, R och J och det var också kvällens enda höjdpunkt. Vi for på premiären av en ny krog och tyckte att upplägget lät ju bra, nostalgibandet Attack som spelade och krogen ligger bra till för min del (3 min gångavstånd hem).

Men seriöst hur de ens kunde komma idén att ta 120 kr i entré det fattar jag inte?! Medelåldern på stället var 65+, det vill säga av de kanske totalt hundra personer som var där (ja personalen inräknad). Visst Attack var kul att se och höra, i ungefär fem minuter sen ville jag bara sjunka genom golvet… Okej deras enda stora hits är (var) Ooa hela natten, den spelade de i max två minuter innan de övergick till att förstöra gamla goda klassiker.

Att deras stil inte alls passade ihop med dem själva säger väl sig självt, det är ungefär som att sätta Lasse Berghagen att sjunga Volbeats låtar eller Gene Simmons att sjunga Kicki Danielssons greatest hits (om det finns några låter jag vara osagt). En flint trummis, gitarrist med hockeyfrilla så snäva jeans att han knappt kunde gå ner från scenen och därtill en rosa elgitarr. Sångerskan såg väl ut som vilken medelålders paljettbeströdd tant som helst men hur hon kunde säga orden ”världens vackraste man” och syfta på ovan nämnda trummis som rev av ett tio minuter långt trumsolo (som S väldigt träffsäkert kopplade ihop med Djungelboken), ja det övergår mitt förstånd…

Jag är inte bitter för fem öre över att kvällen blev som den blev, jag känner mig snuvad på pengar och nöje och det gör mig purken. När det äntligen öppnar ett ställe där man kan dansa så floppar det innan det ens har hunnit öppna i stort sett… Ja vad ska man säga.

Lite bilder från kvällen, eventuellt kommer outfitbild senare när jag får tag i bilderna från igår.


Kvällens höjdpunkt! Vi käkade pizza och delade en öl innan jag
for iväg på förfest. Hade gärna bytt ut krogen mot en till öl och
lite godis å film hemma i soffan med David och Igor.


Attack – nej tack!


När jag promenerade hem hade det kommit en hel snö, ljust och fint

/ Sarah

Kommentera

