Nattinlägg i jakt på en förrymd röst – Tjockisbloggen.se

Efterlyses! En styck röst tillhörande fröken Hanna, har försvunnit under dagen och inte verkar den ha bestämts sig för att återkomma frivilligt. Har någon sett den i ett hörn eller låda? Den var hes innan men jag hade inte direkt trott den skulle rymma sådär, stygg röst. Jag behöver den omgående om jag ska kunna utföra mitt jobb, har ni någonsin fått telefonsupport av en agent utan röst? Antog inte det…

Vilken helg. Igår mådde jag ju så bra på kvällen, lite hes bara men überpigg och hade verkligen lust att dra ut. Inser så här i efterhand att för min hälsas skull var det nog ett rätt dumt val, hur pigg jag än var. Men om jag inte varit ut så hade jag inte pratat med alla trevliga människor jag träffade på igår, eller flörtat med söta pojkar, eller dansat runt till kl 5 på morgon så svetten rann. Jag hade helt enkelt haft en väldigt tråkig kväll om jag stannat hemma, och sådant är livet på tok för kort för. Mer liv och rörelse, mindre tråk. Jag hade väl inte trott jag skulle vara bli så här sjuk av en utekväll, ingen baksmälla, utan nej, jag får jätteförkylningen Hugo istället i halsen. Grattis mig eller nåt. För den som undrar, så nej, jag går inte när det är kallt ute, jag tar en varm go taxi, iaf hem, när jag ska till klubbarna går det oftast spårvagn ännu. Så jag blir inte kall och sjuk därför.

Klänning (som jag tror är tänkt att vara en lång tröja) från Seppälä

Men vilken kväll, hade så enormt kul, det var packat med folk framåt 2 och iaf till 4. Musiken var blandad, humöret var på topp och jag mådde så bra. Däremot verkar jag ha en något intressant effekt på män. Jag gör dem nervösa? Flera gånger då jag varit ut sen jag blev singel och bara snackar med killar så ber de om ursäkt till mig en stund in i samtalet. De är så jäkla hackiga när de pratar och letar efter enkla ord. Sen kommer det, ” jag brukar inte vara såhär, men du gör mig nervös”. Sedan oftast att jag är snygg, tack för komplimangen typ, men gör det inte så omständigt. Om det nu är en ny typ av raggningsreplik kan jag säga den är fullkomligt oförståelig. För tro mig, den får mig inte att se er som mer manliga och trygga direkt, om ni blir nerviga av en snygg brud. Jag vet att jag ser bra ut, och jag är inte en av dem som behöver en massa bekräftelse på den punkten hela tiden.

Idag har jag för övrigt fikat med min nya vän M som jag träffade på en fest för några veckor sen. Grymt skön tjej och vi tänker väldigt lika och är ungefär lika galna båda två. Rösten var ännu intakt vid den tidpunkten. Jag vet inte om jag lämnade den i affären när jag köpte ny vinterjacka, kanske ska gå dit imorgon och kolla om de har hittat en röst 🙂

 

Ny vinterjacka från Vero Moda, funderar på att köpa nåt elastiskt skärp att ha i midjan på den för att höja den lite 🙂 Stor go varm krage och verkar hyfsat vindtät i material också.

Nu ska den här damen borsta sin tänder, hoppas att hostmedicinen from hell börjar verka och att jag kan sova för att vakna friskare imorgon.

/Hanna

3 thoughts on “Nattinlägg i jakt på en förrymd röst – Tjockisbloggen.se

Kommentera

