Fryser – Tjockisbloggen.se

Sitter här påpälsad med tjocktröja, tjocksockar och dessutom inlindad i en filt så det enda som sticker ut är i princip nästippen ändå fryser jag. Det är den där envisa förkylningen som vägrar att släppa greppet om mig!

Idag har jag varit på synkontroll för jag tycker att jag ser sämre sedan en tid tillbaka, men det visade sig att mina styrkor var i stort sett oförändrade (ligger på runt -5,5 samt brytningsfel). Optikern sa att min syn är försämrad men att eftersom styrkorna ligger på ungefär samma som tidigare och samma med min astigmatism så är det något annat som är fel… Så jag fick remiss till ögonläkare för undersökning.

Tycker att jag har sett sämre sedan i somras och har svårt att fokusera och ibland har jag svårt för avståndsbedömning samt att jag får fläckar i synfältet då och då. Hoppas bara att det är t ex en övergående ögoninfektion som går att rätta till och inget allvarligt fel och att det går snabbt att få komma till ögonmottagningen.

Både igår och idag har temperaturen legat kring tio-elva minusgrader så det blir ingen outfit för när jag väl pälsat på mig så jag är klar att gå ut vill jag inte ställa mig framför kameran för då hinner jag smälta innan jag hunnit ut genom dörren. Och när man sen kommer in så är man illröd i hela ansiktet och känner sig lagom manad att ställa upp på kort 🙂

Men jag har faktiskt en bild från i söndags som jag inte har lagt ut tidigare :


T-shirt från Gina Tricot
Kjol från H&M
Leggings från Åhléns
Skor från Rieker

Har inga direkta planer för den här veckan utan allt beror på hur min förkylning artar sig och vad det blir för väder… Är så sugen på att gå ut och fota nån kväll nu när det kommit snö och är så fint ute men det känns lite för kallt det. Läste i tidningen att det är snöoväder på gång men framåt helgen lovas det plusgrader så får väl passa på att vara ute då 🙂

Insåg idag att det är bara 19 dagar kvar tills jag fyller år och alltså inte mer än 45 dagar kvar till julafton! Snacka om att tiden går fort… Och på tal om tid så nu är det inte länge tills min älskling kommer hem från jobbet så jag ska ta och fundera på middag och hoppas att jag slipper ge mig ut för att handla.

/ Sarah

Kommentera

