Snöstorm – Tjockisbloggen.se

Läste i tidningarna igår att det förväntades dra in ett riktigt oväder över Norrbotten idag så var med bävan jag drog upp rullgardinen imorse… Gissa om jag blev glad när jag såg att det var ”bara” -8 grader och inget snöfall 🙂

Men säg den glädje som varar 😦 Nu är det ett riktigt snöoväder ute och jag sitter här och huttrar med dubbla tröjor på mig, fast på nåt sätt är det ändå ganska mysigt med oväder, iaf så länge man kan betrakta det inomhus och slipper vara mitt i det.

Igår och idag har det ringt 10-12 gånger från skyddat nummer på min mobil men den som ringt har inte lämnat ett enda meddelande, irriterande! Jag är en sån där att jag hatar att svara i telefonen om jag inte vet vem det är som ringer… Men med tanke på hur många gånger det har ringt så känns det som att det kan vara något viktigt, men varför då inte lämna ett meddelande?

Får väl frångå min princip att inte svara på dolt nummer nästa gång det ringer, annars lär jag ju aldrig få veta vem det är och vad denne vill mig. Men med min jäkla tur så är det väl en telefonförsäljare suck. Borde kanske tala in på mitt mobilsvar att jag inte svarar på dolt nummer så de måste lämna ett meddelande om de vill få tag i mig? Fast enligt min åsikt så hör det till vanligt hyfs att man pratar in något om man har ringt så många gånger utan att personen svarar, eller så skickar man ett sms.

Nå vi får väl se om det ringer igen…

/ Sarah

3 thoughts on “Snöstorm – Tjockisbloggen.se

  1. Jag hatar också det där med att folk ringer från dolt nummer, svarar väldigt sällan på såna samtal. Det är nästan utan undantag telefonförsäljare eller annat löst pack.

  2. Martina – Jo men nu går jag ju och oroar mig för att det kunde ha vart viktigt suck. Men om det var viktigt borde de ju ha lämnat ett meddelande tycker man… Har iaf inte ringt nåt mer nu.
    / Sarah

  3. Om någon ringer flera gånger (vårdcentraler m.m. har oftast anonymt nummer) så borde man kanske misstänka att det är något viktigt.

    Telefonförsäljare kan visserligen också ringa flera gånger (i och med den där jäkla automatiska uppringningen).

Kommentera

