Tittar in som hastigast – Tjockisbloggen.se

Idag var det inte roligt att köra hem från jobbet, kan jag säga. Snörök (fast det slutade faktiskt snöa när jag närmade mig Ersnäs), mörkt och rätt så halt – jag körde inte fort… Dessutom hade det skett en olycka vid södra Rosvikskorsningen, det stod en massa blinkande blåljus där och en lastbil på fel sida om vägen samt lite bilar utspridda (dock på rätt köl). Läste på Kurirens hemsida att det tydligen var tre personbilar, en lastbil och en brandbil(!) inlandade i olyckan och att den norrgående filen är avspärrad (tur att det var den södergående som var avstängd när jag körde förbi – annars hade jag inte tagit mig hem).

Jag hoppas att det inte är allför dåligt väder imorgon när jag ska hämta upp en kollega inne i stan och sen köra till ett möte i Öjebyn. Vi kommer att starta lite tidigare än vanligt för säkerhets skull, så för att vara pigg och alert (det brukar jag sällan vara på morgonen) så ska jag faktiskt gå och lägga mig nu.

On the brighter side: sambon lessnade slutligen på att höra mig gnälla om mitt dåliga tangentbord och köpte ett nytt. Nu måste jag bara vänja mig vid det också, jag skriver fel hela tiden för tangenterna känns annorlunda…

//Martina

Kommentera

