Defining my style – Tjockisbloggen.se

Thina på Beyond Sizes har gjort ett roligt inlägg med en utmaning som går ut på att välja ut fem saker som definierar ens stil. Alltså stjäl jag den rakt av och visar härmed upp:

5 saker som definierar min stil (därmed inte sagt att jag inte har fler definierande stildetaljer, eller att dessa fem saker alltid eller ens oftast dyker upp i min OOTD – men det är fem saker som känns väldigt JAG):

Nördiga t-shirts

Örhängen (gärna geeky, men också stora och blingiga)

Tunikor

Nagellack – som inte är i den klassiska rödrosa skalan

Ränder (och gärna randiga strumpor)

T-shirts köper jag ofta och gärna från Threadless och J!NX; de gräver ett stort hål i mitt klädkonto men det bryr jag mig inte om. Hade jag haft råd med den hutlösa frakten så skulle jag även gjort regelbundna beställningar på Think Geek.

Örhängen är en av mina passioner, jag har alldeles för många par men trots det använder jag oftast ett par enkla svarta ”pluppar” från Pilgrim istället för några av mina mer blingiga varianter. Jag tog inte hål i öronen förrän jag var en bit över 20, så jag tar väl igen tonårens icke-köpande av örhängen nu…

Tunikor (eller korta klänningar) är hemskt praktiska plagg både tillsammans med leggings, jeans eller som idag viskosbyxorna från Cubus. Det verkar som att det är lite trendigt med tunikor också, för det finns rätt mycket att välja på vilket jag är glad över.

Nagellack använder jag bara ibland, för mina naglar går sönder hela tiden på jobbet så att jag måste klippa av dem och det är så trist med nagellack på superkorta naglar… men när jag använder det föredrar jag färger som svart, mörkblått, mörklila, olivgrönt, turkos etc. framför rött och rosa (fast jag har ett knallrött lack också). Dessutom gillar jag nagelstickers som jag tyvärr ids sätta dit alldeles för sällan.

Ränder och även prickar är mina favoritmönster, jag älskar randiga strumpor och även randiga långärmade toppar att ha under mina t-shirts från Threadless (tyvärr har jag bara en än så länge, jag köpte den på Indiska och har efter det inte hittat några randiga långärmade toppar nånstans). Randiga halsdukar, mössor, benvärmare, armvärmare och vantar är också en hit i min bok. Ö.h.t. gillar jag att mixa olika mönster, t.ex. randigt och paisleymönstrat (långärmad topp under tunika) eller randigt och rutigt (benvärmare och höstkappa).

Detta är jag! Hur är ni?

//Martina

Kommentera

