Huvudet i ugnen – Tjockisbloggen.se

Har ni några bra tips på hur man kan distrahera sig själv? Tycker att jag har provat alla knep men inget funkar… Idag är en sån där dag då tankarna är alldeles för många och hur man än kämpar för att hålla dem borta så invaderar de en hela tiden.

Ska väl ärligt talat säga att det knappast hjälper att lyssna på Lugna Favoriter, men jag orkar bara inte ha tystnad runt mig idag och nån glad, käck musik skulle få mig att skrika högt idag *s*.

Alla har vi väl bra och dåliga dagar, det är liksom sånt livet är och det är bara att hantera det och gå vidare. Men det gör det inte desto mindre tungt när man har såna stunder, oavsett om man vet att de går över så måste man hitta orken att ta sig igenom det och ut på andra sidan.

Det är jobbigt att jag är en sån himla känslomänniska som dessutom är väldigt fysisk på så sätt att direkt mitt huvud har en dålig dag så reagerar resten av kroppen också… Ont överallt och aptiten försvinner tillsammans med en mage som slår bakut, kanske borde kolla runt på nätet efter reservdelar?

Har roat mig med att slösurfa i stort sett hela dan, läsa bloggar och kolla runt på olika webshopar, lekt lite i Polyvore men ingenting tycks kunna behålla min uppmärksamhet mer än ett par minuter innan tankarna börjar virvla iväg igen suck. Funderar på att gå en sväng på stan för att fördriva lite tid och se lite ”normala människor” så jag slipper mitt eget pestiga sällskap en stund *s*.

Nä seriöst jag vet att det går över, men till dess får jag härda ut och försöka låta bli att inspireras av bilden ovan… Å andra sidan har vi ingen gasspis *s*.

/ Sarah

 

2 thoughts on “Huvudet i ugnen – Tjockisbloggen.se

  1. Om det var seriöst menat så..
    Är mitt Tips är att titta på en meditationsteknik som heter Vipassana, det är den som Mindfullness användare, där lär man sig att hantera och stilla alla sina tankar, fast sedan är det ett livsarbete att bli bra på det men varför ha bråttom. *ler*
    /A

  2. Jag rekomendera ljudböcker, gärna på engelska, när huvudet snurrar av tankar. Funkar mycket bra för mig när jag bara behöver en paus från mina grubblerier ett tag. Sen har du händerna fria att pyssla, baka, spela el om du måste; städa. 😉
    Hoppas att det fungerar för dig också.

Kommentera

