Retail therapy – Tjockisbloggen.se

Eftersom det är synd om mig den här helgen – jag halkade  på en isfläck i torsdags och fick åka ambulans till akuten med en knäskål ur led – har jag tröstshoppat lite på Ellos. Det är farligt, det där att kunna handla saker hemma framför datorn… Givetvis hade jag en rabattkod som gav 40% rabatt på den dyraste varan och 30% rabatt på resten av beställningen; Ellos kastar ju ut såna där erbjudanden till höger och vänster så fort man börjar handla där.

Svart osymmetrisk tunika, 499:-, strl 46/48.

Finstickad tunika i grått och svart, 349:-, strl 46/48.

80-talsinspirerad klänning i satin med elastiskt bälte, 349:-, strl 48.

Mörklila tunika i viskos, 149:-, strl 46/48.

Osymmetrisk randig "sjömanströja", 299:-, strl 46/48.

Dessutom väntar jag på en annan Ellos-beställning med tre toppar/tunikor (ja, tunikor ÄR da shit) som borde anlända i början av nästa vecka. Jag ska se om jag inte kan rekvirera en kamera och kanske rentav en fotograf (Sooz?) för att kunna lägga upp lite bilder på det nyinköpta när det kommit. Ja, det som jag behåller iallafall. Det är ju faran med att köpa kläder man inte kan prova först – det är inte alltid det passar.

//Martina

4 thoughts on “Retail therapy – Tjockisbloggen.se

  1. Jag och min trotjänare kan definitivt ställa upp. Och Ellos är elaka som skickar ut sådana där erbjudanden – blir alldelens för lätt att falla för frestelsen, som att jag behöver ett par stövlar till exempel 🙂

  2. Kul fakta 30% av vad som köps via postorder kommer i retur, det är en generell siffra över alla butiker, vet dock inte hur stor del som handlar om fel storlek, men det är en del.
    /A

  3. Sooz: excellent. =)

    Anders: ja, nu idag till exempel så fick jag hem tre plagg, två får stanna och ett åker tillbaks – så det stämmer ju precis. =)

  4. Åh så fina kläder du beställt Martina! Har också lust att beställa fast både från Ellos och från H&M men måste hålla lite i slantarna eftersom det är dags att börja planera julklappar nu 🙂
    / Kram, Sarah

Kommentera

