Shit happens – Tjockisbloggen.se

Jag vill ha snö!!! Blir så mycket piggare så fort jag får snö och den lyser upp, just nu är det bara grått, trist, regn och extremt blåsigt här i Tallinn. Den där mellansäsongen mellan höst och vit vinter är outhärdlig. Nog för jag inte gillar vinter heller, men det är bättre än det här. Man borde kanske dra söderut och skippa det där med vinter helt. Tro mig, när jag väl tröttnar på Tallinn, inte sjutton ska jag tillbaks till Sverige. Då blir det varmare breddgrader, jag och kompisar har halvt på allvar surrat om att dra till spanien eller nåt liknande, och bo i kollektiv och jobba. Skulle inte ha något emot det alls.

Fram tills jag är redo att stadga mig med rätt person, så har jag inga planer på att stadga mig i världen heller, minst ett land till, helst två, eller tre :-). Med rätt person, vem säger man behöver stabilisera sig på en plats alls. Lever hellre på mindre pengar men har kul och upplever saker, än lägger dem på hög.

Angående rubriken så har jag haft en totalt inte värd att repetera helg, men sådana har man också. En sån där, ok, vi lägger den till handlingarna och går vidare helg. Sen på med leendet igen till nästa helg och göra det bästa av den istället. Lördagen gick åt skogen efter jobbet med allt. Söndagen tillbringade jag irriterad framför film i sängen med popcorn och godis. Inte bakis bara grinig. Så nu gäller nya tag och skita i det gamla.

Shit happens – and then you die, eller det något mer positiva ”Life is a bitch – but so am I” :-). Om det är nåt som folk lär sig fort om mig så är det ge mig inte skit för jag kommer se till att det kommer tillbaks rakt på dig, vänta och se. Med tanke på hur snäll och timid jag var för bara några år sen är det rätt skönt att ha kommit bort från att vara snäll.

Hur som helst, Lördagens och gårdagens ochfit. Nu ska jag jobba på här på kontoret.

Lördag kväll: Linne från H&M, Shorts från Lindex

Måndagens jobbkläder: Klänning från Terranova

/Hanna

6 thoughts on “Shit happens – Tjockisbloggen.se

  1. Åh jag älskar den där klänningen *vill ha* 🙂
    Visst är det där linnet som du fick av mig i julklapp förra året? Tycker jag känner igen det, väldigt ”duigt”.
    Kramis / Sarah

  2. Tack Sarah 🙂 Jo, det är linnet jag fick av dig 🙂 Tyckte det passade bra med knallgrön bh under, haha 🙂 Klänningen är hur mysig som helst.

    /Hanna

  3. Hört att det ska finnas jobb för svenskar på Malta, det kanske är något för dig?

  4. Therese: Jo det stämmer, men först ska jag tröttna på Tallinn 🙂

    /Hanna

  5. Rebecka: istället för att gå igenom en lång förklaring (igen, tro mig jag är van vid frågan), varför jag är med på denna blogg för jag ”är ju inte tjock så läs följande inlägg som jag skrivit kring frågan: https://tjockisbloggen.wordpress.com/2010/03/20/har-storleken-betydelse-inom-fat-acceptance-tjockisbloggen-se/ För att förtydliga en sak tjock är inte ett negativt eller nedvärdernade ord, det är bara en beskrivning, precis som lång, blond, brunögd osv.

    /Hanna

Kommentera

