It´s alive – Tjockisbloggen.se

Jo, ooops, ursäkta för den här veckan. För mig är det just nu kaos och då blir min främsta prio efter jobb att vila och fixa måsten som behöver göras. Har bara en sådan period i livet just nu, allt går på auto i högsta fart och jag känner att det där med att ha ett liv, det hinns inte riktigt med. När jag väl har tiden, då lägger jag den fullt ut där. Just nu känns det som att det suger att arbeta 12.30-21.00 varje dag, för när ska man ha tid att leva med de tiderna? Men återigen, ursäkta.

Jag hoppas iaf att det lugnar sig snart. Om en månad så åker jag hem för att fira jul och det känns helt fantastiskt. Nu har jag inte träffat familjen sen Juni! Det är nog en av orsakerna att jag känner mig så sliten och trött. Jag är så extremt nära min familj, så att bara se dem 2 ggr per år är tungt. Men det är priset jag får betala, för jag vägrar verkligen bo där uppe igen, som sagt, helst undviker jag Sverige också, jag trivs helt enkelt inte. Antar en storstad skulle fungera, om jag ska fundera på saken någon gång. Men småstäder, småstadsmentalitet har alltid drivit mig till mer eller mindre vansinne. Jag känner mig bara som att jag passar inte in där. Men hur som helst, just nu längtar jag hem, för familjen, och träffa dem, fira jul, mysa. Det blir 9 dagars välbehövlig semester kan jag säga.

Kan inte säga så mycket om jobbet, det går i 180 just nu bara. Lugn och ro? Nej, inte det minsta.

Nå väl, igår hade jag iaf en dag hemma, och jag tog till mig slappläget totalt. Pratade inte direkt med någon, utan kollade film, serier, bara tog det lugnt. Var iof inte konstigt, med tanke på att jag var ut till 5 i lördags morse. Nästa helg blir en fest-fri helg har jag bestämt. Men kvällen var galet kul, och jo, jag var ut själv. Dansade tills fötterna kändes som blyklumpar, och igår kan jag säga att benen var som betong. Svettas på ett dansgolv i stilettklackar, det borde helt klart klassas som motion.

Har tyvärr inga outfits just nu. Får bli ett löfte till nästa vecka istället. Idag ska jag nog däremot utanför lägenheten, jag tänkte gå och se Harry Potter. Nu, frukost!

/Hanna

Kommentera

