Ny frisyr och outfit – Tjockisbloggen.se

Idag har jag varit med Sara på stan i hela tre timmar… I och för sig så var vi ut och åt lunch under den tiden också men mest har vi strosat i affärer. Var faktiskt till frissan igår och klippte mig, blev en aning kortare än jag ville men mitt hår var ganska slitet så den decimeter som försvann var nog lika bra. Brukar gå till sistaårs-eleverna på frisörskolan och klippa mig eftersom det bara är enkel toppning och lite uppklippning, kostar 200 kr så det är klart värt det.

Är lite sugen på att slänga i en toning i mitt hår till helgen och har även spanat in vilken nyans jag ska ha isf. Har lovat att klippa och färga Saras hår på lördag, hon köpte en helt underbar lila färg idag som jag tror kommer att bli skitläcker. För min del blir det bara toning och en aning diskretare än lila men ändå lite ”fart och färg”… Vi får väl se hur det blir.

Idag är det en månad kvar till julafton och vi har faktiskt inhandlat några klappar, det är dock väldigt många kvar men idéerna finns iaf. Imorrn så ska jag gå med min älskling på stan en vända, sen ska han skicka hem mig och gå själv för att köpa födelsedagspresent till mig (förstår inte varför han ska skicka hem mig innan, nyfiken ju *s*).

Antingen imorrn eller på fredagkväll ska vi gå ut och käka, jag fyller ju år på söndag men David jobbar hela helgen och på söndag ska vi ha lite kalas. Men det spelar ju ingen roll vilken dag vi går, är mysigt och kul oavsett… Vi ska nog testa ett nytt ställe, eller nytt för oss rättare sagt, Thai Thai.

Bytte gardiner igår, är alltid roligt med lite nytt… Har inga julgardiner men dessa känns ändå lite ”juliga”  på nåt vis, kanske är att mönstret påminner lite om julstjärnor? Älskar att julpynta men inte i stora mängder utan lagom är bäst 🙂

Men jag skulle aldrig sätta fram t ex adventsljusstakar för tidigt, en del grannar satte upp sina för flera veckor sedan och det kan verkligen göra mig vansinnig!

Här är gårdagens outfit efter att jag kom hem från frissan. Av någon anledning ser mitt hår alltid mycket mörkare ut än vad det faktiskt är, jag är ju ljusblond i verkligheten, dessutom tycker jag det fick lite grönaktig ton på en av bilderna *s*. Nåja…


Topp från Åhléns
Leggings från Gina Tricot

Kan avsluta inlägget med nedanstående tips 🙂

/ Sarah

Kommentera

