Renar på stan – Tjockisbloggen.se

Åh vad jag är less på kylan nu! Idag är det -16 grader men det blåser så det känns som iaf närmare 30 grader kallt och är inte vidare skönt att vara ute.

Tyvärr så hade jag en del ärenden jag var tvungen att uträtta på stan så det var bara att pälsa på sig och ge sig iväg. Sen råkar man ju vara ägare till en fyrbening också och även om han inte är alltför förtjust i att vara ute så måste vi ut ett par korta svängar i alla fall…

Jag har faktiskt avbeställt tröjan som jag beställde från H&M för ett tag sedan, den fanns nämligen i butiken idag så den fick följa med hem direkt istället för att vänta till slutet av december *otålig*. Mysdressen den hämtade jag ut igår och den är precis så mysig som den ser ut 🙂

 

Ikväll så ska jag och min fina David gå ut och äta på Thai Thai här i Luleå, ska försöka hinna fota en outfitbild innan vi går 🙂
(det blev att vi stannade hemma, var så förbaskat kallt ute och jag hade ont i huvudet.. tar middan nästa vecka)

Var ute efter en ny foundation också idag och jag hade spanat in en från Nivea som jag tyckte verkade bra men den fanns tyvärr inte i rätt nyans. Så jag blev övertalad att testa en från L’Oréal som också verkade bra, ska bli intressant att testa den ikväll men den kändes väldigt luftig och lätt iaf.

Gissa om jag blev full i skratt idag när jag kom till stan, många ”sörlänningar” brukar fråga om det går isbjörnar och renar på gatorna här i norr – och vanligtvis gör det naturligtvis inte det, inte för att jag såg någon isbjörn idag heller dock. Men däremot stod det fyra såna här mitt på storgatan utanför en galleria… För er sörlänningar så kan jag säga att ja detta är en ren 😉

Har fått en tidig födelsedagspresent av min älskling, fick vara med och välja ut den själv, (men den ”riktiga” presenten får jag först på söndag) och den kom idag… Har fått en klänning från Tommy Hilfiger som är så fiin, hoppas bara att den ska passa! Den kom med DHL från Tyskland idag men vi hinner nog inte hämta ut den förrän måndag eller tisdag tyvärr, men den som väntar på något gott…
Ordinarie pris på denna klänning är ca 849:- men den var på rea plus att vi fick en riktigt bra rabatt genom bloggen så det blev 230 kr inkl frakt från Tyskland 🙂


Klänning Tommy Hilfiger storlek L

Nu ska jag strax ta och ge Igor mat och pälsa på oss (har täcke på honom när det är så här kallt) för att ta en kort promenad. Sen ska jag fundera ut vad jag ska ha på mig ikväll när vi ska ut och äta, snyggt men ändå utan att förfrysa är tanken *s*.

/ Sarah

 

One thought on “Renar på stan – Tjockisbloggen.se

Kommentera

