Ibland får man tänka om och tänka till – Tjockisbloggen.se

Saker blir inte alltid som man tror eller hoppas, men vet ni vad, det behöver inte vara negativt. Senaste exemplet är väl nu med den där killen som jag skrev jag hade dejt med (eller vad man nu ska kalla det så här i efterhand). Well, han ser mig som en vän helt enkelt. Självklart kände man lite besvikelse, men det är väl rätt normalt när man träffar på någon som man verkligen kommer så bra överens med och gillar, och hamnar i slutstation friendville.

Men sen har jag tänkt, och tänkt lite till. Det är ju så det funkar i dejtingvärlden och i singellivet. Ibland klickar det, ibland inte, ibland klickar man skitbra med någon som person men inte i känslor. Det är inget fel med det. Jag ser det positiva istället :-). Jag har hittat en vän som jag kommer vansinnigt bra överens med, som jag skrattar med och har enormt kul med. Vet ni vad, det är så mycket mer värt än förhållanden, som ändå i slutändan när de tar slut (för ska vi se det realistiskt, så är det ju så det fungerar för mig, det tar som alltid slut, hittills iaf), förstör allt det där bra man hade innan det var ett förhållande.

 

Random giraff till min nya vän 🙂

Känns som hon den där tjejen jag var, hon som var så förstörd av all skit som hänt i tillvaron i alldeles för många år, börjar försvinna mer och mer. Hon behöver inte komma tillbaks, men för att det ska ske, så måste jag lära mig att se den där ljusningen i allt och inte gräva ner mig. Jag blir bättre och bättre på det. Allt sker av en orsak, vartenda misstag jag gjort, varenda gång jag blivit sviken, så har jag lärt mig något om mig själv att ta med vidare på resan. Jag är på en bra väg nu, jag har inget mål, men det behövs inte, jag går dit vägen tar mig.

Vad som än händer, jag tänker njuta av nuet, och någon gång vet jag att det är min tur att trilla över det där hjärtat, som väntat på att jag skulle dyka upp. När han väl hittar vägen :-).

/Hanna

Kommentera

