Bättre sent än aldrig – Tjockisbloggen.se

Detta skrev jag på fredag förmiddag men jag kom inte åt internet från min dator under fredagen och sen har jag inte kommit ihåg att publicera det *s*.

Sitter på tåget på väg upp till Gällivare och skriver, har ingen internetåtkomst efter vägen så jag får publicdera det här sen när jag kommer fram.

Lokföraren annonserade precis i högtalarna att vi passerar polcirkeln och när jag tittar ut genom fönstret så strålar solen och det gnistrar i snön och på träden, det är ett alldleles vitt vinterlandskap som passerar förbi.

Typiskt nog så blev tåget över en timme försenat redan från start, vi åkte från Luleå kl 10.01 och redan då sa de att vi skulle bli 40 minuter sena från Boden. Det skulle inväntas ett tåg från södra Sverige som var fördröjt. Väl i Boden fick vi veta att vi skulle stå där en dryg timme så de bjöd på mackor och kaffe inne på stationsfiket, inte illa.

I samma vagn som mig så sitter det en jättesöt hund (dvärgschnauzer-tik) så jag fick passa henne medans matten gick in och hämtade fika åt oss. Nog är det ganska smidigt med en så pass liten hund, hon var tre år och vägde dryga sex kg, jämfört med våran ”lilla” dunderklump som väger runt 19 kg.

Nu ska jag strax ta och packa ner datorn och hoppas att vi är framme snart, vi lämnade Boden samma tid som jag skulle ha varit framme i Gällivare om vi inte blivit försenade. Direkt jag kommer fram ska jag promenera till farmor som ska bjuda på lunch, hon bor kanske hundra meter från stationen så det är ingen långpromenad direkt.

Hoppas att jag ska kunna komma ut på mina föräldrars internet ikväll så att jag kan publicera detta, i värsta fall så får jag lägga ut det när jag kommer hem imorgon lördag.

/ Sarah

Kommentera

