Min nya leksak – Tjockisbloggen.se

Igår var jag och David på Elgigantens nya butik, megastore, som öppnade för någon vecka sedan. Visst är den ett snäpp bättre än den gamla på flera sätt, öppet och överskådligt och flera bra grejer (som att de har många grejer framme för ”självplock” istället för att man ska måsta jaga säljare) men det fanns en grej som störde mig otroligt mycket…

Det var så trångt mellan hyllorna att man inte kunde gå två personer i bredd. Det var enormt irriterande för det stod folk vid en avdelning vi skulle kika på och då var man tvungen att gå runt hela hyllsystemet och gå från andra sidan, ingen stor grej kanske men väldigt irriterande.

Dessutom kändes det väldigt ”tjottrigt” på vissa avdelningar… Vi kikade på tv-apparater en stund och visserligen har jag ADHD men jag fick nästan panik av att stå där, det var tv-apparater överallt och precis överallt som blinkade och lät och fladdrade. Utan att överdriva så var det väl ett hundratal i väldigt varierande storlekar, hade jag varit ute efter en ny tv så hade jag garanterat gått gråtandes därifrån utan en för det var hemskt.

Kikade faktiskt på den nya Apple Ipad som såg riktigt intressant ut, inte för att jag nånsin kommer att skaffa en (så prylgalen är jag inte) men jag kan tänka mig att det är en bra grej för de som har behov och pengar. Men det blev faktiskt en liten shopping iaf där… Jag fick min julklapp lite tidigt i år men jag visste ju ändå vad det var så 🙂

Har länge varit sugen på en ny digitalkamera så jag och David har kikat runt på nätet och läst tester och specifikationer. Tycker väldigt bra om Nikon eftersom vi har det på båda våra systemkameror (D200 och D40). Samsung däremot har vi haft två st inom släkten och båda var ”crap” så absolut inte det, dessutom har jag haft flera Samsung mobiltelefoner som har saknat allt vad kvalitet heter.

Så det blev en Nikon Coolpix S5100 med 12,2 mpx och 720p-video


Klicka för större bild

Idag ska jag möta Sara på stan för att gå och kika runt lite… Är inte ute efter något speciellt vad jag vet än iaf, möjligtvis något fint att ha på mig på julafton men det är ju ingen panik med det ännu 🙂

/ Sarah

Kommentera

