Fat girls have the best accessories – Tjockisbloggen.se

True on so many levels. Ofta när jag suktar efter saker på olika nätbutiker – ställen jag gärna browsar runt på är t.ex. Shana Logic och Shock – så inser jag att det inte finns en chans att kläderna kommer att passa mig. Och då är jag ändå ”bara” en storlek 46/48, eller 2XL. Hur kul kan det vara att ha t.ex. storlek 54 i såna lägen?

Accessoarerna, däremot, passar vem som helst. Skor är också en typisk grej som även tjockisar brukar kunna ha, så länge det inte rör sig om stövlar med höga skaft för de är utan undantag för smala i skaften. Några av mina favoritmärken på skor är El Naturalista och Art , och det enda som hindrar mig från att faktiskt äga skor från nämnda märken är, tja, priset. 1299 kr för ett par skor är liiite saftigt (och båda märkena ju har skor som är betydligt dyrare än så).

El Naturalista

Duna, 1349:-

Orgánico, 1249:-

Iggdrasil, 1199:-

 

Art

1249:-

1399:-

1349:-

1299:-

Nu har jag förstås precis beställt några par andra skor, betydligt billigare, från Ellos. Ett par silverballerinor som antagligen kommer att bli nyårsskorna, och två par kängor från barnavdelningen(!) – de går upp till storlek 39, dvs. min storlek. Ett par i silver med nitar och ett par svarta med blommor målande på skaften. Det blir nog fint. =)

//Martina

P.S. Alla Art- och El Naturalista-skor har jag hittat på Brandos.se.

2 thoughts on “Fat girls have the best accessories – Tjockisbloggen.se

  1. Jag blev lite kär i de första skorna (Duna)! Men jag har fortfarande inte ekonomin till skor i de prisklasserna, men man kan ju alltid drömma 😉

  2. Ja, visst är de underbara? Men 1300 kr för ett par skor – jag vet inte om jag skulle våga använda dem, de kunde ju bli förstörda.

    //Martina

Kommentera

