Tjockisar behöver inga värmande kläder, eller? – Tjockisbloggen.se

Varför tror alla klädtillverkare att tjocka kvinnor också är långa? Eller snarare, när de gör kläder i större storlekar blir de också automatiskt längre i benen, t.ex. Ja, för alla är helt proportionerliga och ingen är kort och tjock, eller ?

Idag köpte jag långkalsonger (ja, sånt är bra att ha, fast nästan omöjligt att hitta nuförtiden) på Ica MAXI som förut haft billiga, enkla långkalsonger i marinblå eller grå bomull, verkligen långkalsonger och inget annat. Fula men praktiska alltså, och i ganska stora storlekar också om jag inte missminner mig. Nu hade de istället lite tjusigare och naturligtvis dyrare långkalsonger – 99 kr, både herr- och damvarianten, mot kanske 49 eller 59 förut.

PROBLEMEN:
Till att börja med gick storlekarna på damvarianten bara upp till 44/46. Dessutom hade de en väldigt fast resår i midjan, och var inte särskilt stretchiga i materialet (bomull), så det var precis att jag kunde ha den största storleken och jag hoppas verkligen att de inte krymper på bredden när jag tvättar dem. Däremot kan de gärna få krympa på längden, för de är nästan två decimeter för långa i benen… och jag hatar när kläder korvar sig.

Det som var bra med dem? De är snygga. Jag kan använda dem som leggings istället för långkallingar om jag vill, för det är vad de ser ut som. (Förutom den breda mudden längst ner på benen, men med benvärmare så…)

//Martina

Kommentera

