Dan före julafton – Tjockisbloggen.se

Oj vad fort tiden har gått! Kan inte förstå att det är julafton imorgon… Tycker att tiden bara flyger iväg och ingenting hinner jag göra heller, eller rättare sagt ingenting vettigt i alla fall.

Idag har jag varit på stan och fixat några sista ärenden inför jul, bland annat hämtat ut paket och köpt det sista som behövdes för att få till en snygg outfit till imorgon och en till annandagen också.

Är positivt överraskad av min tur på stan idag, trodde det skulle vara gräsligt med folk så jag försökte peppa mig med rejält med tålamod och tid. Får panik om det är för trångt och för mycket människor runt omkring mig så jag var inte så jättesugen på att ge mig ut i trängseln…

Men som sagt var, är positivt överraskad för det var inte alls så farligt mycket folk. Faktiskt var det mindre trängsel och folk än det varit de senaste dagarna fast å andra sidan så gick jag rätt tidigt idag för att göra bort det så snabbt som möjligt så det kan ju också spela roll.

Har hämtat ut de två paren skor som jag hade beställt och det ena paret, de från Ellos, åker tillbaks direkt för måtten på skaftvidden stämde inte alls med informationen på deras hemsida så de var för snäva. Nåja ingen större fara, att beställa skor är ju alltid en chansning…

Däremot så de jag beställde från Brandos är jag väldigt sugen på att behålla men tyvärr så är jag rätt besviken på Brandos själva även om skorna är fina. På deras hemsida så uppgav de att storleken jag beställt är US 5.5 vilket motsvarade EU 37.5 enligt informationen.

Men nu när skorna kommer så står det att de är storlek US 5.5 vilket i EU är 38. Så de är en aning för stora men med en iläggssula ska de nog fungera utan problem… Dessutom så har den ena skon nåt kletigt, smutsigt (ser ut som limrester) högst upp på kanten av fodret och det är ju inte så snyggt.

Har mailat till Brandos men lär ju knappast få något svar förrän tidigast början på nästa vecka tyvärr. Tycker att det minsta de kan göra är att dra av en del på priset för skorna kostar ändå 999 kr och de har dels uppgett fel info och dels skickat en smutsig sko.

Förutom det så har jag köpt mig två par röda strumpbyxor på stan idag, ett par på Åhléns och ett par på H&M. Lika bra att ha två par hemma för jag brukar ha en förmåga att riva sönder dem när de ska på… Dessutom är det par lite tunnare och ett par lite tjockare, ett par lite mer rosa/röda och ett par mörkare rött.

Blev även en rulle med brett rött satinband från Åhléns som jag ska knyta som skärp om jag bestämmer mig för att ha min svarta klänning på mig. Är sugen på att försöka göra en stor snygg rosett som jag kan tråckla fast bak på kragen på klänningen men att knyta snygga rosetter är verkligen inte min grej så det blir nog inte gjort…

Var förbi H&M en snabbis där de redan har börjat rea ut en massa kläder, som jag och Hanna märkte i förrgår då vi var på stan och fyndade. Snavade över en jätteskön och snygg farfarströja för 50 kr på herravdelningen som blir jättesnygg till jeansleggings. Storlek medium, vit och mörkblårandig…

Nu ska jag ta och plocka undan lite här hemma innan det är dags att ge Igor mat och promenera honom. Ikväll ska vi slå in sista julklapparna och skriva klart julklappsrimmen och så blir det säkert lite tv-spel och mys i soffan 🙂

Önskar er alla en underbart god jul!

/ Sarah

Kommentera

