Bröd, shopping och foton – Tjockisbloggen.se

Det luktar så ljuvligt gott här hemma ikväll, glömde tyvärr att fota min ”skapelse” men jag har bakat italienskt lantbröd med soltorkade tomater, olivolja och oregano *mums*. Jag är inte särskilt förtjust i just soltorkade tomater men brödet var gott ändå och fick högsta betyg av David och hans bror Joel 🙂

Tycker det är både gott, billigt och smidigt att köpa färdiga brödmixer. De kostar mellan 10 och 20 kr på Willys och då blir det två stora bröd… Köpte Kungsörnens tidigare men nu testade vi Finax och den var mycket godare plus att det följde med jäst till den mixen.

Premiärkörde våran nya hushållsassistent som jag fick av min älskling i söndags när vi var förbi Elgiganten och skulle kika på dammsugare 🙂
En kanonbra Electrolux som är liten och smidig för oss som har ganska litet kök och alldeles för mycket prylar på liten yta…

Förutom att baka bröd så har jag börjat förbereda inför att åka till stugan över nyår… Har tre olika listor som jag skriver på, en med det som ska tas med från kylskåpet/frysen och en annan lista för andra saker som ska tas med och en tredje lista för sådant vi behöver handla. Vem har sagt att jag har extrema planeringsbehov? 🙂

Har även hunnit med en snabbis på stan och kolla mellandagsrean men det var så mycket folk så det blev ingen lång sväng idag. Köpte faktiskt en snygg och skön kofta/tröja/cardigan vad man ska kalla det… Kikade på en liknande på herravdelningen men den var alldeles för lång på längden och i ärmarna plus att den kostade 399 kr.

Så man kan säga att det var riktigt nice att hitta denna på barnavdelningen för den satt mycket bättre, även om den är lite lång i ärmarna den också, och kostade dessutom bara 199 kr och med 20% rabatt så blev det ett riktigt fynd för 159:-


H&M barnavdelningen storlek 170 cl

Har även klickat hem en ny laptopväska trots att jag inte har haft den förra speciellt länge… Min rygg bråkar med mig igen och jag vågar knappt bära en matkasse hem från affären så att bära datorn i en axelväska är inte ens att tänka på längre, även om jag tar med mig datorn nånstans väldigt sällan.

Såg flera snygga, rejäla laptopväskor på Elgiganten av märket Targus så när vi kom hem sökte vi lite på nätet på väskor. Beställde min förra från samma ställe som min nya laptopryggsäck så jag hoppas att jag ska bli lika nöjd igen 🙂


Targus laptopryggsäck från Billigteknik.se
Fyndpriset 120 kr plus frakt känns inte helt fel

Idag har vi haft så fruktansvärt kallt här så det har inte blivit några långa promenader med Igor, trots täcke så fryser han direkt näsan kommer utanför porten… Kikade nyss på termometern och det ligger kring -26,3 grader och blåser dessutom så köldfaktorn ligger nog närmare -40 om inte kallare.

Har några foton från dagen och kvällen att lägga in, tur att man har en ruskigt snabb kamera när det är så kallt för de få sekunder det tar att fota är nog långa att vara utan vantarna *brr*.


En trött och mysig Igor som inte tycker om kyla


Snabbfotat på våran morgonpromenad i Södra Hamn Luleå

/ Sarah

Kommentera

