Oh what a night! – Tjockisbloggen.se

Kan direkt börja med att be om ursäkt, var extremt stressad när jag gjorde mig klar för festande igår så glömde ta bilder av hur jag såg ut OCH glömde kameran hemma. Iof så hade inte många bilder kunnat visas här ändå tror jag :-).  Kan direkt erkänna det är mycket alkohol i detta inlägg. Vilken natt! Det här får nog räknas som min bäste födelsedag/nyår någonsin. Jag hade så vansinnigt roligt, och vi festade ändå in på morgonen. Alkoholmängden ska vi inte tala om, den var hög, och jag känner fortfarande av baksmällan.

Började nyårsafton med att slänga i toning i håret för att fräscha upp det röda, sen springa några snabba ärenden på stan och köpa sista minuten grejer som strumpbyxor och annat tråkigt. Klockan var väl kring 16.00 då jag tog  spårvagn bort till Nadja och Kat och tillbringade ungefär 2 timmar där. Skrattade, åt tårta, tog oss några glas bubbel. Familjen ringde och sjöng för mig, bästa superfamiljen :-). Hade en bra stund med mina tjejer, innan jag med viss panik insåg att klockan var 18.00 och festen jag skulle på började kl 20.00. Fick inte tag på taxi så jag hann precis med en spårvagn hem. Fixade mig och kände mig enormt snygg om jag får säga det själv, och det får jag ju. Håret och lockarna var knallröda och perfekta, kurvorna var där, stilettklackarna på, ögonen glittrade. Kände på mig att det skulle bli en bra kväll.

Kände mig minst så här fabulous 🙂

Kom hem till Calle som var kvällens värd, det var redan några där. Kände ingen annan, men det brukar ju sällan vara ett problem för mig, eller hur. Vi hade massor av bubbel, och plockmat som var helt ljuvlig. Calles kompis Erik hade varit köksmästaren för kvällen och oh my, jag åt mycket :-). Vaktelägg, strutsomelett, snittar, massor av gott. Satt och snackade med folk, drack mer bubbel, vi spelade kort och fuskade. Av någon orsak tittade vi även på Putins (Medvedjevs, tack för rättelsen) nyårstal till ryska nationen, jag vet inte riktigt hur det gick till eller om någon faktiskt förstod något :-).  Helt plötsligt var klockan nästan midnatt, så vi drog på oss jackor för att kolla på fyrverkeriet vid Frihetstoget, med den stora nedräkningen på husfasaden. Mer bubbel, direkt från flaskorna, massa kramar, nyårslöften som vi väl alla kommer bryta och fantastiska fyrverkerier.

Tillbaks sen till lägenheten, vi hade någon tanke att gå ut på någon klubb senare, när det var mindre köer, men när klockan var tre kom vi på att det var lite sent för det. Glömde som bort tiden mitt i allt annat. Vi hade så kul med att spela kortspel (som involverade många shots av jäger), ännu mera prat och roligt, och såklart citat som t.ex ”you are weirder than I thought”. Varför får jag höra sånt jämt :-), och oftast menat som något positivt. Var mitt bästa jag och var glad och flörtade på, precis som det ska vara. Kan säga att jo då, såklart jag fick en nyårskyss, men det dröjde några timmar inte på det nya året.

Klockan var väl närmare 6 på morgon då vi gick förbi en annan fest, stannade inte jättelänge, var rätt trött och full vid det laget, men väldigt lycklig, tillbringat en natt med underbara människor. Det var inget bråk eller stök, alla var glada och härliga och positiva. Orkade inte försöka ta mig hem eller hitta en taxi, så jag kraschade hos Calle kring  8 och vaknade någon gång under eftermiddagen idag. Men vet ni, det var så värt det, för kvällen var fantastisk! Vi hade tänkt ut ikväll igen men vi är rätt slitna hela bunten så alla stannar hemma och vilar, det förtjänar vi efter den här natten. Det här mina vänner, det är mitt år, det känner jag på mig!

 

Ungefär så här har jag mått idag, men det var så värt det!

GOTT NYTT ÅR!

/Hanna

4 thoughts on “Oh what a night! – Tjockisbloggen.se

  1. Men varför i hela friden ska alkohol behöva intas för att ha en rolig kväll?? Jag är 25 år och dricker sällan, men har alltid lika kul ändå. Det är snudd på tragiskt att skriva om ”alkoholmängden var hög” och ”jag var full”. Seriöst, att vara full är inget positivt, det är tragiskt och många gånger pinsamt! Dricka gift som dessutom kan göra en beroende och odräglig. Nä fy fan! Skärpning!!

  2. Anna: Om du läst mitt inlägg om alkohol och juldagen så borde du sett att jag inte anser man behöver alkohol för att ha kul. Jag kan ha en fruktansvärt rolig utekväll helt nykter också. Jag behöver knappast alkohol för att ha roligt, det kan alla jag känner intyga. Det var denna gång det blev mycket, men det finns ingen risk att oroa sig för mina alkoholvanor, det kan jag lova. Jag vet vart min gräns går, jag blir aldrig odräglig, och jag har aldrig minnesluckor. Men tack för att du vill oroa dig för mig, men jag lovar, jag är en stor flicka och kan ta hand om mig själv. Skrev för övrigt heller aldrig att alkohol BEHÖVER intas, eller att jag förespråkar det.

    /Hanna

  3. OMG: Ok, my bad. Erkänner mitt fel där. Min insyn i rysk politik är inget vidare uppenbarligen. Ska genast rätta…

    /Hanna

Kommentera

