Julshopping – Tjockisbloggen.se

Den här julen (eller snarare under mellandagarna) har jag/vi främst införskaffat elektronik. Jag tröttnade slutligen på att ha skogs-TV (dvs. ettan, tvåan och fyran) och beställde digital-TV, Com Hem Medium 8 favoriter. Idag installerade jag boxen (den kom i torsdags, men då iddes jag inte) och den första veckan har vi ALLA kanaler. Vet inte hur ofta jag kommer att titta på Yacht-kanalen dock.

Förutom det så beställde min sambo en blu-rayspelare som var vår gemensamma julklapp till varandra – fast med studentrabatt och ett bidrag från svärmor så blev den extremt billig. 😉 Vi har hittills köpt tre blu-rayfilmer också.

Och på Lucia (ja, jag vet, inte mellandagarna – men den skickades inte förrän mellandagarna *grrr*) så beställde jag en ny mobiltelefon, en Nokia N8 som har marknadens hittills bästa mobilkamera. Jag hade hoppats på att få den innan nyår men på grund av allt trassel – den tog slut i lager, sen hävdade kundtjänsten att jag hade beställt den Telia-moddade versionen (hade jag inte) och till slut skickades den i torsdags, två dagar EFTER att jag ringt till kundtjänsten och de lovat att de skulle skicka den direkt – så blev det inte så.

I övrigt har vi ätit en massa mat – minijulbord hos svärfar, kallskuret och sill hos svärmor, det riktiga julbordet på julafton hemma hos oss, trerätters nyårsmiddag hos nästan-grannarna och några gånger ute på restaurang också. Mycket thailändskt och kinesiskt har det blivit ute.

Nästa vecka jobbar jag tre dagar (måndag, tisdag och fredag). Ganska skönt. Men snart drar sista vändan igång på jobbet – efter 28 januari vet jag inte hur det kommer att se ut för min del på jobbfronten. Jag hoppas på en fortsättning, men det är by no means certain.

//Martina

Kommentera

