Bra jobbvecka – Tjockisbloggen.se

Gillar denna arbetsvecka starkt måste jag säga. Jobb: mån, ons, fre och lördag. Resten ledig :-), kan inte alla veckor vara lika roliga. Då hinner man faktiskt ha ett liv utanför helgen också. Men sån tur har jag inte. Men gör det bästa av denna vecka (tyvärr innebär det storstädning imorgon). Igår så hade jag en sån där dag, ni vet hur det är ibland, man är allmänt hängig och grinig. Hur löser man det? Jo, man går på rea! Tröstshopping gör mig gladare, och kontot olyckligare. Men idag var det löning så det är ok.

På tal om det (dvs lön), måste jag få påpeka hur mycket jag ogillar euro, inte av politiska skäl alls, utan av rena vaneskäl. Fy sjutton för att lära sig en ny valuta, som är så olik det vanliga tänket man har (sek och eek var ändå väldigt lika). Kunde vi inte få behållit kroon? Nej då, från 1 januari är det euro som gäller här i Estland. Suck och blä. Det finns ingen logik i att äpplen kostar 1,20 kilot, hur ska jag lära mig det här??? Vet ni dessutom hur tomt kontot ser ut när man är van vid fler siffror?

Nå väl, tröstshoppade som sagt lite, blev en klänning, en kofta, en kjol och ett par skor för 62 euro.  Inte så farligt om jag får säga det själv. Har inte tagit bild, kommer senare. Jag är dessutom vansinnigt förtjust i ett par andra skor i mocka och massa färger (rea för ca 23 euro), men jag får se om de får komma hem med mig. Hade rätt rejäl telefonräkning plus att jag var tvungen att köpa några datorprylar som det var rätt akut behov av.

Ikväll så funderar jag på att köra en sväng ut, fri entre på favoritstället för tjejer, why not :-).  Vi får se hur jag känner mig när jag slutar kl 21.00.  Dansa är bra motion har jag hört. Men  årets träningsmotiavation börjar den 10/1 då vi sätter igång med stegräknartävling på jobbet, om jag är på? Självklart!

/Hanna

Kommentera

