Trettondagsaftonsshopping – Tjockisbloggen.se

Långt ord! Men man få ju passa på när man faktiskt är ledig en vardag – nå ja, en lördag egentligen eftersom imorgon är en röd dag.

Igår fick jag äntligen min N8 och jag har därigenom en kamera! *yay* Så nu kan jag fota det jag shoppar. 🙂

 

Randig klänning/tunika, storlek L(!), Indiska, 199:-

Jag letade efter en XL men det fanns det ju förstås ingen, så jag tog med mig en L till provhytten och blev mycket förvånad över att den passade. Antagligen är det meningen att den ska sitta lösare än den gjorde på mig…

Serious face is serious… Så här ser den alltså ut på. Tjusigt matchad med långkalsonger och randiga strumpor. Inget smink och mycket dubbelhaka dessutom.

Förutom klänningen köpte jag en kofta, också på Indiska:

Prickig kofta i Eco-bomull, storlek XL, 199:-

Den går ner en liten bit nedanför midjan, är ganska kroppsnära och och har trekvartsärmar. Jag borde ha fotat den på, tillsammans med klänningen eller så, men jag ville inte plåga min stackars sambo (som fick agera fotograf) mer än nödvändigt. 😉

En bh köpte jag också (på Kappahl) men den tänker jag inte posera i. Däremot kan jag beklaga mig över utbudet på bh:ar på Generous/XLNT eller vad nu tjockisavdelningarna heter – Lindex hade hela, tja, åtta(?) modeller och Kappahl kanske tio, och eftersom jag vill ha vadderade kupor så blir utbudet ännu mindre. Om man däremot kan ha de vanliga storlekarna så finns det väl ett hundratal modeller att välja på. Skärpning på det!

//Martina

One thought on “Trettondagsaftonsshopping – Tjockisbloggen.se

  1. och är man tunn med större kupa är det ännu klurigare… lycka till med att hitta en 65E på ovannämnda butiker (dock lättare än när jag drog 75K :D)
    skärpning indeed!

Kommentera

