Foton från nyåret – Tjockisbloggen.se

Igår på dan kom vi hem från stugan, borta bra men hemma bäst även denna gång 🙂

Vi har vart i stugan sedan nyårsafton och planen var att komma hem på måndag eftermiddag men det har varit så lugnt och skönt så vi bestämde oss för att ta några extra dagar och stanna kvar.

Så vi kom hem igår torsdag istället och kan säga att det första vi gjorde var att kasta oss i duschen *s*. Går inte att duscha i stugan vintertid eftersom vattnet till bastun och duschen är avstängt för att inte frysa till, men jag har tvättat håret under kökskranen och det funkar ju det också (men lätt var det inte kan jag säga).

Det har varit underbart att få komma bort nästan en vecka, det behövde vi verkligen. Har blivit mycket filmer, mycket korsord och läsa böcker (tipsar om två stycken här nedanför). Har även haft besök av svärmor och hennes sambo en dag så vi bakade bröd och bjöd på fika 🙂

Två dagar har vi varit in till Töre för att proviantera och hälsa på hos svärmor och hennes sambo som har ett hus/kursgård där… Ena dagen blev det fika och ”pepparkaksprovning” *s* och andra dagen underbart god middag. Vi brukar nämligen göra bakad potatis i kaminen (lägger in den med folie runt i öppna spisen i glöden) och tipsade svärmor om hur gott det är så de testade också och bjöd oss på provmiddag och det var lika gott som när vi gör det själva 🙂

Temperaturen har varierat kraftigt, när vi kom dit på nyårsafton så var det ca -20 grader ute och +9 grader inomhus så det blev till att göra eld i kaminen fort som bara den… Vissa dagar har det legat kring tio grader, som varmast var det nog kring sex minus men kan säga att som kallast så passerade det -30 och gick neråt *brr*.

Böckerna jag läst i stugan är dessa två, tänkte jag skulle tipsa er för jag tyckte att båda var bra. Orkar inte skriva någon egen recension utan jag länkar till böckerna på Adlibris.se, kan dock säga min personliga åsikt om böckerna så jag skriver en liten notis under varje…


Första boken jag läser av denna författare och jag gillar både boken och sättet den är skriven på. Ett litet minus dock för att delar av den är skriven med ett väldigt svårläsligt typsnitt. Ska kika på fler böcker av samma författare och se vad jag kan hitta.


Första boken även av denna författare och jag såg i slutet av boken att denna är den första i en serie av tre böcker men de andra två finns inte i pocket ännu tyvärr. Boken var väldigt och jag gillar författaren/stilen men bitvis så var det lite för mycket religion och historia för min del så vissa sidor kan jag skamset erkänna att jag mest skummade igenom för att det kändes lite tjatigt och ”för mycket”.

Har lite foton att visa från vår ”semester” i stugan, inga jättebra bilder tyvärr för jag glömde att jag hade med kameran och kom på det på kvällen… David däremot har haft med våra systemkameror så han har tagit otroligt fantastiska bilder, kanske att jag får låna nån av honom sen när han har fixat till de lite 🙂


Räknar ner till starten på det nya året och sedan skålar vi i
alkoholfri cider och kikar film ”Äppelkriget”.
Måste bara tillägga att vi älskar denna tapet som är från 70-talet.


Någon solskyddsspray har det då inte varit tal om att behöva använda…
Enda dagen som solen kämpade sig fram var igår när vi packade bilen för
att åka hem (se sista fotot).


Rejält islager på ytterdörren, ingen bra bild jag vet men man får en känsla
av hur kallt och isigt det var den dagen (kring .30 grader)


Mycket snö? Det här var nog ändå det träd som hade minst snö på grenarna.
De fina spåren i snön är inte från någon grizzlybjörn utan något mer unikt…
Vår bästa finaste Igor 🙂


Blå ljung som pryder väggen bredvid ytterdörren


Här har vi myst och haft det kanonbra de här dagarna vi vart borta

God fortsättning på det nya året önskar vi er alla! / Sarah

2 thoughts on “Foton från nyåret – Tjockisbloggen.se

  1. Kajsa Ingemarsson har skrivit massa bra böcker. Den jag gillar bäst är Små citroner gula. De andra är oxå bra med denna är bara bäst. Läs den.

  2. Kajsa Ingemarsson är min favorit bland svenska chicklit författare, har alla hennes böcker. ”Små citroner gula” är bara ett måste och ”På det fjärde ska det ske” är också en höjdare.

    Men alla är mycket läsvärda!

Kommentera

