En rosa knubbis – Tjockisbloggen.se

Vill börja med att påpeka att det kanske dyker upp nåt litet stavfel i mitt inlägg, ska försöka att fixa till det innan jag publicerar men det är lätt att man missar… Anledningen till att jag som vanligtvis är en stavningsnazist (inte mina egna ord) stavar som en kratta idag stavas p-l-å-s-t-e-r 😦

Jag skar mig ganska ordentligt i pekfingertoppen igår när vi lagade mat så har ett klumpigt plåster som irriterar mig när jag ska skriva, därav eventuella stavfel. Får hoppas att det läker snabbt så jag blir av med ”handikappet” för jag avskyr känslan av plåster mot huden *ryser*.

Har satt igång planeringen av min nästa tatuering igår, förhoppningsvis så blir det i slutet av januari men det beror på när ”min” tatuerare har tid att plåga mig… Men jag har en snäll lillebror så det ska nog bli av så snart han har tid *fjäskar lite* 😉

Blir ett ganska stort projekt denna gång, vill inte avslöja för mycket men kan säga att den kommer att täcka större delen av vänster skuldra och en bit ner på ryggen och eventuellt fram över axeln ner över nyckelbenet… Och det kommer att bli mycket färger! Men vad då, jag har ju nio tatueringar sedan tidigare så nu är det väl dags att sluta fjutta och fega *s*.

Idag har jag varit en sväng på stan, har ju inte varit på någon annan affär än Ica i Töre (inte stor tro mig) på över en vecka så det var kul att spana… Var ganska utplockat på rean och har inte börjat komma in så mycket nytt heller så blev ingen storshopping. Köpte ett par party-skor men jag är osäker på om de passar och kommer användas, iofs kostade de bara 99 kr på rea så vi får väl se.

Har även inhandlat en ny plånbok vilket jag var i stort behov av, min gamla har hängt med ett par och även om jag trivdes med den så var den lite för klumpig. Dessutom så började den falla isär både här och var så varje gång jag tog upp den ur väskan så rasslade det ut mynt på golvet.

Hade egentligen velat ha den här plånboken i mer diskret nyans, tex grått eller svart men det fanns ingen så det fick bli en rosa knubbis 🙂

På Cubus mellandagsrea så köpte jag ett par jeansleggings och en rolig kofta, båda i storlek L.

Köpte mig även ett par nya varma sulor att ha i mina vinterskor som är snäppet för stora… Har ett par liknande sulor från Scorett som jag köpte kring jul, till samma skor, men de var lite för smala så det blev en så obehaglig kant som skavde när jag gick. Dessa är storleken större så de borde passa, hoppas jag.

Nu ska jag ta och ge Igor mat innan vi ska ut och promenera… När David kommer hem från jobbet om en timme ungefär så ska vi fixa middag och ha en lugn filmkväll 🙂

/ Sarah

One thought on “En rosa knubbis – Tjockisbloggen.se

Kommentera

