No time to play – Tjockisbloggen.se

Mitt liv just nu, hjälp! Det är illa när man ser fram emot lediga dagar av huvudskälet att man får sova och hinna ha ett liv. Då är ändå ha ett liv inte ens prio ett. Kan beskriva hur mina dagar ser ut för tillfället:

10.00 – vakna, försöka komma ur sängen och börja dagen. Dusch, smink kläder, OM man hinner så frukost. Behöver jag göra ärenden så får jag kliva upp senast kl 8.00.
12.00 – gå hemifrån
12.30-21.00 – Jobba på hela dagen med massor att göra just nu, har en del specialgrejer jag måste bli klar med rätt omgående, och såklart mycket samtal. Tur jag älskar mitt jobb :-). Men visst känner man av stressen. Den där halvtimmen lunch på eftermiddagen, tro mig, jag ser till att i de flesta fallen komma ifrån datorn den stunden och slappna av (inte idag dock, jag sitter och skriver detta).

I snitt är jag väl hemma kring 21.30 om jag har tur, ska jag handla mat också efter jobbet, räkna med kl 22.00. Då ska man hinna laga middag samt sin matlåda, diska undan, då är klockan ungefär 23.30 (man gör nytta under tiden maten står på spisen). Sen hinna varva ner och slappna av också. Min avslappning just nu är True blood, försöker hinna iaf ett avsnitt per kväll. Innan man är nog nervarvad så är kl 2-3 på natten.

Detta är i princip hur min vecka ser ut fem av sju dagar. Så ni förstår att just nu har jag rätt ont om tid, har knappt ens tid för att ta hand om mig själv.  Det måste i grund och botten vara min prio ett.  Mår inte jag bra, så kan jag inte hantera något annat heller bra.

Försöker få in att leva på helgerna eller lediga dagar: träffa kompisar, ut och festa, och iaf få in en kväll under arbetsveckan med en pubkväll, bio eller nåt annat för min skull. Men i princip så ska jag få in allt de där få timmarna jag är ledig, sånt som de med normala arbetstider kan göra efter jobbet. Men det kommer bli bättre hoppas jag, har ordnat så jag mest troligt kommer få några tidigare dagar varje vecka där jag slutar kring 19 istället. Bara den lilla tiden kommer göra mig så mycket mindre stressad.

Så om det är ont om inlägg till och från i mitt fall, så har ni förklaringen ovan.

/Hanna

(För att förklara hur mycket jag har att göra så kan jag säga att detta inlägg har tagit mig så där två timmar att få ihop, och då har jag tagit av min lunch för att skriva också.)

Kommentera

