T-shirt of the day och After Work – Tjockisbloggen.se

Justice League of America, Cubus herravdelning, strl M.

Om man letar kläder på andra ställen än damavdelningen så kan man ibland hitta fynd. Som den här DC Comics-tröjan* (jag har även en mörkblå Superman-tröja från samma ställe), 199:- eller nåt sånt på Cubus herravdelning. Och en turkos Iron Man-tröja från Lindex barnavdelning. 170 cl passar utmärkt så länge det är från pojkavdelningen – det där med att tjejkläderna är mindre än killkläderna fastän storleken teoretiskt sett är densamma är ett helt inlägg i sig, btw.

I fredags var jag ute på After Work i Piteå tillsammans med två arbetskamrater och den ena arbetskamratens fru. Vi åt vegetarisk thaimat på Thai Garden (alla tre är vegetarianer, och jag har velat pröva Thai Gardens tofurätter eftersom det ALDRIG finns vegomat med tofu på kina- eller thairestauranger, iallafall inte nån som jag varit på) och gick sen vidare till Challenge sportbar där det var mer eller mindre folktomt. Januari är en fattig månad för de flesta, och det märktes. När klockan var fem över ett var det helt tomt förutom vi fyra och hade så varit i närmare en timme. Personalen stängde stället när vi gick. De stackarna hade väl bara suttit och väntat på att vi skulle gå så att de fick stänga och gå hem…

Istället för att ta sista bussen hem till Luleå som jag gjort hittills när vi varit på After Work så sov jag över hos min ena kollega. Hon bor lite utanför centrum så vi tog taxi – egentligen hade vi tänkt gå men så blev det inte, det var 22 grader kallt och vi var trötta – och taxichauffören visade sig vara min svåger. 😉 Jag hade helt glömt bort att han börjat köra taxi.

Tyvärr glömde jag helt bort att jag faktiskt har en kamera på mobilen nuförtiden, jag har liksom vant mig av vid att fota sen min digitalkamera gick sönder. Det blev alltså inga bilder, tråkigt nog. Men om jag hade kommit på det så hade jag definitivt fotat hennes enorma katt. =) Det var den största honkatt jag nånsin sett.

Nå ja, jag sov till 11.45 (stackars Jannike hade varit vaken sen 10 och väntade väl på att jag skulle vakna så att vi äntligen kunde äta frukost…), sen åt vi frukost och for in till stan för att fika med Daniel och Anna, dvs. de andra som var med kvällen innan, innan jag åkte hem. Det blev MAX till middag och sen film hos nästan-grannen, vars fru redan flyttat ner till Stockholm där hon fått jobb. Själv följer han efter om två veckor eftersom han också fått jobb där. Buhu. Inga mer filmkvällar… (men första helgen i februari ska jag dit för att hälsa på, och då ska jag komma ihåg att jag kan fota också.)

*Det ser extremt skumt ut att skriva DC Comics-t-shirt, för många bindestreck. Och jag vägrar använda ”ordet” tischa/tisha eller hur det nu ska stavas. Tröja it is.

//Martina

2 thoughts on “T-shirt of the day och After Work – Tjockisbloggen.se

Kommentera

