Måndag – Tjockisbloggen.se

Tycker jag om måndagar? Svar nej! Det är nästan en värre dag än söndagar, och tro mig, jag kommer inte överens med söndagar just nu. Har konstaterat att det är den sämsta singeldagen i veckan. Man vill mysa, äta långfrukost eller en brunch ute, titta på film, kramas. Söndagar är en typisk pardag, visst kan man hänga med någon kompis, men det är inte alls samma sak. Hängde med Mumin igår, käkade lunch på Vapiano, åkte och handlade, men ändå är det inte den ultimata söndagen. Dessutom så har jag en styck inneboende Kat ett tag, men inte ens med henne där kunde jag komma ifrån att jag kände mig så sjukt ensam igår. Jag tycker om att vara singel, alla dagar utom söndag. Men det blev bättre sent på kvällen tack och lov.

Satt på min dejtsida och snackade med folk (de som faktiskt skriver på engelska till mig), och upp dyker det en kille som både skrev på engelska i sitt första mail, och verkade trevlig som sjutton och jag blev rätt nyfiken. Snackade lite, bytte msn och kom fram till att vi skulle ses. Ikväll har jag alltså en dejt, plus att jag har en inplanerad dejt på fredag med en annan kille. Jag börjar få grepp på det här nu :-).

Är lite emot det där med att folk ska vänta en evighet att ses, det känns som de har nåt att dölja. Ser inte riktigt vad man vinner på det. Om någon är intressant, man kan prata med dem och tycker man vill lära känna dem bättre, vad är då problemet? Varför dra ut på att ses och bara kommunicera via mail, det är ju inte intressant. Då föredrar jag dem som är i samma åsikt som mig, ah, vi vill lära känna varann, när ska vi ses.  Tycker det är betydligt trevligare, tycker inte om att människor slösar massa tid.

Alltså, jobb till kl 21.00, sen iväg på dejt, behöver bara spreja till håret lite. Ha en bra måndag.

/Hanna

2 thoughts on “Måndag – Tjockisbloggen.se

  1. Jag skulle nog gissa på att har man pratat en tid på internet med varandra, fokuserar man mer på personen när man träffas och väljer man att träffas innan man lärt känna varandra blir nog fokusen större på utseendet vid första mötet. Har du istället lärt känna en fin människa kommer du inte i lika stor grad bry dig om att personens utseende. Det är vad jag och mina tjejkompisar har kommit fram till iaf. :0) Hoppas det gick bra på dejten! Mvh Sussie

  2. Hej Sussie!

    Nu tror jag utseende spelar en del in ändå, självklart vill man tycka att den man träffar ser bra ut, sen har alla olika smak. Det jag tycker är snyggt behöver inte andra tycka är snyggt :-). Men absolut, det har ni helt rätt i så klart. Men med tanke på att alla mina mailkonversationer sker på ibland lite knacklig engelska från den andra parten, så är det enklare att träffas. På något sätt är face to face konversation betydligt enklare i sådana lägen. Dejten kändes bra, och vi får väl se vad som händer ;-).

    /Hanna

Kommentera

