Sjuk vovve – Tjockisbloggen.se

Eftersom det är måndag så skulle jag egentligen vara på färdighetsträningen om en timme, men idag får jag tyvärr utebli… Är hemma med Igor som inte alls är pigg och har varit dålig sedan natten mot igår.

Han bara sover och man ser på honom att han mår dåligt, det är inte alls våran vanliga glada pigga älsklingsvovve. Han kräktes både igår och idag så nu får han vara utan mat tills vi ser att han mår bättre, har däremot gett honom grädde utspätt med vatten så att han ska få i sig nånting som ger lite energi och inte är helt tom i magen.

Jag och Igor har legat på soffan sen kl 6 imorse då David gick till jobbet, han vill bara ligga i famnen och sova och mysa vår fina vovve. Har varit ute några korta svängar med honom och nu sista gången så var han lite piggare och viftade till och med på svansen men sen vi kom in igen så vill han bara sova…

Naturligtvis blir man orolig men det verkar som att det är nåt tillfälligt trassel med magen och det har hänt förr… Men är han inte bättre imorgon så måste vi åka in till djursjukhuset med honom. Så håll tummarna för världens finaste hund!

Igår så var mina föräldrar förbi och hälsade på och vi bjöd på våfflor. De hade varit ner till Umeå och hjälpt min lillebror att flytta så på väg hem till Gällivare stannade de till här… Jag köpte ett par skor på Tradera förra veckan och eftersom de fanns i Umeå så hämtade mina föräldrar skorna så jag slapp betala frakten.

Dessutom fick jag skorna av mina föräldrar så de vart dubbelt så billiga, gulligt eller hur? 🙂

Ett par så gott som oanvända Ecco Hobart i äkta skinn, storlek 37 för 260 kr. Nypris på Ecco Shop här i stan är 1700 kr så det var verkligen ett jäkla bra fynd!

Tyvärr så är de för hala att använda utomhus utan broddar så antingen får jag leta fram broddarna (som jag tycks ha tappat bort suck) eller så får jag vänta med att använda dem till snön och isen försvunnit… Men jag vill ha mina fina skor nu, jag vill inte vänta till sommaren! Alltså tycker jag att det ska bli sommar på en gång, nu, direkt, meddetsamma *otålig*.

Idag så ska jag och David till en ny optiker som öppnat här i stan, SmartEyes, David ska kolla synen och kika på nya glasögon. Jag skulle också behöva nya men jag måste vänta och se vad de säger på ögonmottagningen på Sunderby Sjukhus dit jag ska den 24 januari.

Det är knappt två år sedan jag tog nya glasögon men sedan sent i höstas så ser jag dåligt, har svårt att fokusera när jag läser och ser på tv och har ofta huvudvärk. Var till optikern och kollade synen för några veckor sedan men mina styrkor hade inte förändrats så mycket att jag borde ha såna problem… Så det blev remiss till ögonmottagningen så vi får se vad de säger där.

I lördags så var jag på stan en snabbis och postade lite grejer så kikade in snabbt på Indiska och KappAhl som båda har halva reapriset. På Indiska så fyndade jag en mössa (som får mig att se ut som en 5-åring, men en söt sådan) och på KappAhl en gullig klänning på barnavdelningen…


En mössa man blir glad av från Indiska, 30 kr


Söt klänning från KappAhl kids, 170 cl
Gillar dock inte skärpet så det ska jag ta bort

Nu ska jag fortsätta mysa med Igor och hoppas att han snart blir lite piggare.

/ Sarah

Kommentera

