Dags att börja träna – Tjockisbloggen.se

Idag har jag faktiskt införskaffat mig ett stycket träningskort igen… Har tränat på samma gym tidigare men det rann ut i sanden när Hanna flyttade och jag hade en period när jag var mycket sämre i ryggen.

Eftersom jag vet att jag kan vara lite seg på att ta mig iväg till gymmet så ser jag det som en klar fördel att det tar kanske tre minuter max att promenera dit 🙂 Då slipper man släpa med handduk, duschgrejer och ombyte utan kan bara ta med sig träningsskorna och vattenflaskan och knata dit… Och eftersom David skaffade sig kort på samma gym igår så tyckte jag att det var dags att jag också kommer igång att börja träna igen, plus att han kan ge mig en spark i baken och se till att vi kommer oss iväg de dagar jag är lite lat 😉

Visserligen är det mycket pengar när man är arbetslös men å andra sidan så ser jag det som att det är väl investerade pengar i min hälsa, 380 kr per månad kostar det men då kan jag träna när jag vill och både gym, kondition och gruppträningar.

Är däremot osäker på om jag hinner klämma in nåt träningspass den här veckan för jag har en del annat inplanerat men i början av nästa vecka så ska vi då komma igång… Måste boka tid med personlig tränare också för att lägga upp ett lämpligt träningsprogram och få lite tips.

För mig handlar inte träning om att gå ner i vikt utan att må bättre både psykiskt och fysiskt, när man är arbetslös så blir det lätt att man drar sig undan människor och blir ”folkskygg”. Det är också lätt att tappa rutinerna helt och hållet och bli stillasittande, där har ju jag en fördel eftersom vi har hund men det ska bli skönt att komma sig hemifrån och röra på sig.

Sen hoppas jag att det ska ha en positiv effekt på mina matvanor också vilket det hade lite grann tidigare när jag tränade. Jag känner ju aldrig hungerkänslor och att överhuvudtaget äta är ganska jobbigt för mig, men förhoppningsvis så ska träningen påverka att jag får lite bättre matlust och att kroppen faktiskt kan signalera att den behöver energi.

Nu ska jag ta och diska lite grann innan jag ska ut med Igor, han är för övrigt mycket piggare igen så det är skönt.

/ Sarah

4 thoughts on “Dags att börja träna – Tjockisbloggen.se

  1. Låter bra det du får säga hur det verkar vara där funderar på att börja träna oxå någonstans har tränat på nautilus men e så less på stället

  2. Daniel – Jag har tränat där förut innan jag fick diskbråcket i ryggen. Tycker det är ett bra gym, trevlig personal, bra lokaler, rätt dyra priser dock. Gillar PSI-passen väldigt mycket men finns många andra bara grupp-pass också. Ta kontakt med dem och fråga om du får komma in och kika och provträna någon dag? Känna dig för innan du tecknar ett kort 🙂
    / Sarah

    Tillägg : Jag har också tränat på Nautilus tidigare innan jag övergick till Inpuls och kan säga att det är enorm skillnad. Inget större fel på Nautilus (numera Actic) men Inpuls känns fräschare, bättre och mer seriöst.

  3. Jag har märkt att de perioder när jag tränar bra så äter jag också bra utan att vara sugen på onyttigheter. När jag däremot är soffpotatis äter jag både snacks och skräpmat.

  4. Karin – För min del ligger det ganska mycket andra saker bakom mina ”matproblem” men visst är det så att kroppens behov ökar i och med att man ”använder” den.
    Vi äter sällan snacks eller skräpmat för jag har svårt för sådant som är sött och flottigt.. Hoppas iaf att träningen ska föra med sig många positiva saker framöver 🙂
    / Sarah

Kommentera

