Babbel och flaxande bröst – Tjockisbloggen.se

Sitter och huttrar och fryser som en åsna i en frysbox ungefär, känner mig inte alls pigg idag… Ont i huvudet och halsen, fryser som satan men ändå vägrar den här förkylningen att bryta ut eller försvinna helt.

Har iaf varit iväg på stan en sväng och fixat lite ärenden, bland annat lämnat mitt telefonnr på gymmet så de kan ringa nästa vecka och boka in tid med personlig tränare så jag får hjälp att lägga upp ett träningsschema osv. Letade fram min gamla träningsväska igår och insåg att det är snart dags att kolla på nya skor för de jag har börjar sjunga på sista versen…

Men de får hänga med ett tag till tills jag har råd att köpa nya och helst hittar ett par riktigt billiga på rea eller liknande. De jag har nu är ett par jättebra Adidas som jag köpte på halva reapriset för kring en hundralapp för ett par år sedan, tror de hade kostat runt 800 kr så det var verkligen ett fynd, hoppas kunna hitta nåt liknande snart.

Däremot så investerade jag i en ny sportbh idag för min gamla satt inte alls bra och var dessutom trasig (svart bh lagad med ill-rosa sytråd *s*). Har provat säkert tjugo olika modeller innan jag hittade en som satt bra… Mitt problem är dels att jag har lite större ”utrustning” framtill, jag är kort och har alltså en kort överkropp plus att jag har väldigt sluttande axlar och då blir de flesta för långa.

Med för långa menar jag att bandet som ska sitta just under bysten snarare hamnar neråt revbenen/midjan på mig och tappar alltså all funktion. Sen gör mina sluttande axlar att det dels måste vara breda axelband men också att det får inte vara för brett mellan axelbanden bak eller framtill för då glider de av och jag föredrar reglerbara så att man kan dra åt ordentligt. Vill ju inte att det ska skumpa och flaxa hur som helst *s*.

Det blev denna sportbh från Twilfit som satt bäst. Visserligen kostade den en hel del men jag vet hur lätt jag får värk i brösten och axlarna om jag inte har ett bra stöd när jag sportar så jag får se det som att det är värt ett stort hål i plånboken och nudlar i en månad 🙂
Den är av märke Abecita, den fanns tyvärr bara i vitt men det kan inte hjälpas, storlek 75E.

Ska förresten tipsa er om en ”ny” artist/grupp som vi upptäckte när vi såg ett avsnitt av serien Bones för någon dag sedan… Är helt såld på den låten som var den första vi hörde (i Bones) och den här rösten ger mig såna rysningar, helt otroligt!

Nu ska jag ta och gå en promenad med Igor och sen ska jag värma mig med en het dusch. Det blåser halv storm ute så fastän termometern bara visar kring -10 så gör blåsten att det känns som -40 för det blåser kallt och rått rakt genom alla kläder oavsett hur man klär på sig.

/ Sarah

One thought on “Babbel och flaxande bröst – Tjockisbloggen.se

  1. Jag var på jakt efter sportbh i somras och jag testade alla som jag kunde hitta i stan. Jag besökte Team Sportia, Stadium, Intersport, Lindex, Ia, KappAhl och Twilfit. Sportbharna som är av bättre kvalité ligger på 399kr. Jag kom fram till att Abecita från Twilfit satt bäst och jag är fortfarande supernöjd med den. Den stöder bysten utan att trycka dem helt platta. Jag ska hålla ögonen öppna om de har något rabatterbjudande för jag skulle kunna tänka mig köpa en till.

Kommentera

